bazarnews

کد خبر: ۶۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
نشست وزیران امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - هم اکنون آغاز شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وارد باکو شد.
در جلسه وزیران امور خارجه سند نهایی و اعلامیه مشترک اجلاس سران بازنگری و نیز برخی مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران‌ها و مناقشات موجود در نقاط مختلف جهان بررسی می‌شود.
این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به دعوت رسمی «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد فردا پنج شنبه به باکو سفر می‌کند.
به گفته علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری، رئیس جمهوری علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل مهم منطقه ای و بین المللی، دیدارهای دوجانبه ای نیز با رئیس جمهوری آذربایجان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل در روابط تهران – باکو و روند اجرای موافقتنامه ها و طرح های مشترک بررسی می شود.
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر (۳ و ۴ آبان) میزبان هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.
رامیز حسن اف معاون وزیر خارجه آذربایجان هم از حضور مقامات ۱۵۸ کشور و نیز برخی نهادهای بین المللی به اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو خبرداد و اعلام کرد: در اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد چند سند از جمله سند نهایی و اعلامیه این اجلاس و نیز یک سند مربوط به فلسطین مطرح و تصویب خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: