bazarnews

کد خبر: ۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
رضوی در خصوص آخرین وضعیت مخازن سدهای پنج‌گانه تهران، گفت: در حال حاضر حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران 812 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 235 میلیون مترمکعب بیشتر است.
 رضوی با بیان اینکه اگر چه وضعیت مخازن سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال قبل بهتر است اما باید این را متذکر شد که باید صرفه‌جویی در مصرف آب جدی گرفته شود چرا که کشور کم آبی هستیم اظهار داشت: باید خود را با کم‌آبی سازگار کنیم هر چند که مردم پذیرفته‌اند که در مصرف آب باید مدیریت کنند.
 
رضوی ادامه داد: رفتار و مدیریت مصرف آب را در 80 درصد مردم که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند می‌توان دید و تنها 20 درصد هستند که پرمصرف هستند و آنها را باید به نوعی در مدیریت مصرف آب تشویق کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تأکید کرد: متأسفانه این 20 درصد را پرمصرف‌ها و مرفهین تشکیل می‌دهند اما باید تأکید کنم که با یک نسخه مثل گران شدن تعرفه و یا فرهنگ‌سازی نمی‌توان مصرف آب شرب این پرمصرف‌ها را به سمت نرمال بودن سوق داد.
 
به گفته وی، حجم ورودی آب از اول مهر تا 29 مهر ماه امسال 72 میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال گذشته که 42 میلیون مترمکعب بود، 72 درصد رشد داشته است. 
 
در حال حاضر حجم مخزن سد امیرکبیر 135 میلیون مترمکعب (سال گذشته 127 میلیون مترمکعب) سد لتیان 52 میلیون مترمکعب (سال گذشته 30 میلیون مترمکعب)، سد لار 125 میلیون مترمکعب (سال گذشته 30 میلیون مترمکعب)، سد طالقان 279 میلیون مترمکعب (سال گذشته 266 میلیون مترمکعب) و سد ماملو 221 میلیون مترمکعب (سال گذشته 124 میلیون مترمکعب) است.
برچسب ها: کم آبی ، رضوی ، سد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: