bazarnews

کد خبر: ۶۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
«رضا باکری» افزود: به غیر از این 14 قلم بقیه محصولات مشمول قیمت گذاری نبوده و نرخ اقلام مزبور بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران ضمن اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار 14 محصول لبنی مشمول قیمت گذاری است، گفت: قیمت این محصولات در شرایط حاضر با افزایش مواجه نشده است.
وی در ادامه اظهارداشت: انجمن صنفی گاوداران معتقدند با قیمت دو هزار و 390 تومان به ازای هر کیلو شیر خام کیفی درب گاوداری متضرر می شوند.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: بطورکلی با این انجمن توافق شده که آنالیز بهای تمام شده شیر خام را به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارائه کنند چنانچه این تغییرات به تائید سازمان های مزبور رسید مصوبه جدیدی دوباره برای قیمت شیر خام صادر شود.
وی همچنین در خصوص نحوه نظارت بر نرخ محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری در کشور به رادیو اقتصاد افزود: سازمان حمایت از مصرف کنند گان و تولید کنندگان بر نرخ لبنیات نظارت می‌کند.
وی اظهارداشت: طبق قوانین جاری کشور مسئولیت نظارتی برای انجمن ها پیش بینی نشده مگر اینکه سازمان حمایت قرارداد نظارتی با یک انجمن منعقد و این مسئولیت را به انجمن مربوطه واگذار کند.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران یادآورشد: قرارداد نظارتی در حال حاضربین انجمن صنایع لبنی و سازمان حمایت وجود ندارد از اینرو نظارت بر نرخ محصولات لبنی و رسیدگی به تخلفات در این حوزه برعهده سازمان حمایت است.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: