bazarnews

کد خبر: ۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
بهرام سبحانی: مقررات‌زدایی از توسعه صادرات فولاد، از اولویت‌های کاری انجمن فولاد در سال 98 بوده است.

بهرام سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت که با محدود شدن صادرات فولاد به تولیدکنندگان این محصول، از هرج و مرج در بازارهای هدف جلوگیری شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال صادرات فولاد صرفا به تولیدکنندگان یا نمایندگان آن‌ها اختصاص پیدا کرد تا ضمن جلوگیری از هرج و مرج در بازارهای منطقه، فولادسازان بتوانند بهتر و با نرخ‌های بالاتری در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند.
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در همین راستا و با پیگیری‌هایی که از طریق هم‌افزایی با سایر تشکل‌ها انجام شد، مقررات بازگشت ارز حاصل از صادرات هم اصلاح شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای هدف انجمن برای مقررات‌زدایی از توسعه صادرات، در نیمه دوم امسال دومین دوره نمایشگاه ملی فولاد ایران در جهت ساختار اساسی برای توسعه بومی‌سازی در زنجیره فولاد آغاز به کار خواهد کرد.
سبحانی ادامه داد: سال گذشته جریان بومی‌سازی در صنعت فولاد آغاز شد که خوشبختانه فراگیر نیز شد و امسال شاهد اقدامات متعددی توسط فولادسازان در این مورد بوده‌ایم. امسال علاوه بر برگزاری نمایشگاه ملی فولاد، دو طرح اساسی برای توسعه بومی‌سازی در زنجیره فولاد دنبال شده که در نیمه دوم سال آغاز فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره فولاد، مراحل طراحی و امور نرم‌افزاری‌اش به اتمام رسیده و به زودی به عنوان ساختار اطلاعاتی و ارتباطاتی بومی‌سازی فولاد، رسما آغاز به کار خواهد کرد.
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: همچنین ساختار حمایت مالی بومی‌سازی در زنجیره فولاد نیز تحت عنوان صندوق پژوهش و فناوری فولاد ایران با حمایت و مشارکت ایمیدرو و شرکتهای بزرگ فولادی و معدنی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مراحل آماده‌سازی تاسیس خود را دنبال می‌کند. تاسیس این صندوق نیز از برنامه‌های مهم صنعت فولاد در نیمه دوم سال 98 به شمار می‌رود.

برچسب ها: فولاد ، فولادسازی ، سبحانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: