bazarnews

کد خبر: ۶۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
دوره مهارت آموزی کشاورزی برای سربازان وظیفه نیروهای انتظامی و نظامی در جهرم فارس برگزار شده که شامل پرورش و کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، ماهیان گرمابی و... بوده است.

دمت سربازی برای کسانی که آن را گذرانده‌اند با خاطرات تلخ و شیرین همراه است و پس از ده‌ها سال همچنان این افراد روایتگر آن دوران خواهند بود و شنونده یا خود راوی سرانجام می‌گویند ای‌کاش دوران سربازی سود و دستاوردهای بیشتری داشت که اینک برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای سربازان، پاسخی به این آرزوست.

این دوره آموزشی به گفته رئیس پردیس آموزش کشاورزی جهرم براساس موافقت‌نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
حمید زرگری پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مدرسان برجسته در پردیس آموزش کشاورزی جهرم این آموزش ها را به سربازان دادند.
وی ادامه داد: این دوره‌ها در آینده برای سربازانی که این دوره‌ها را آموزش ندیده‌اند، اجرا خواهد شد.
360 نفر از سربازان وظیفه این دوره‌ها را گذرانده‌اند و این دوره‌های مهارتی با توجه به نیازهای جامعه و بازار کار و کمک کننده به دولت برای ایجاد اشتغال در کشور است.
فرمانده مرکز آموزش شهید دستغیب ناجا در جهرم نیز گفت: سربازان مرکز آموزش شهید دستغیب جهرم علاوه بر فراگیری مهارت‌های علمی- مهارتی و نظامی از فرصت آموزش و یادگیری مهارت‌های شغلی نیز بهره‌مند می‌شوند.
سرهنگ مجید عسکریان افزود: این آموزش‌ها به منظور توامندسازی سربازان پس از اتمام خدمت است.
سربازان مرکز آموزشی شهید دستغیب ناجا در جهرم نیزآموزش‌های مختلفی را در حوزه زنبورداری، مرغداری، پرورش ماهی، قارچ، گلخانه و گیاهان زینتی و سبزی‌، تولید کمپوست و ورمی‌کمپوست و... فراگرفتند.
فرمانده این مرکز ٱموزشی اعلام کرد: سالانه 14هزارنفر در این مرکز آموزش می‌بینند.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: سربازی ، دستاورد ، خدمت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: