bazarnews

کد خبر: ۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
  امیر خجسته  در توضیح بازدید از گمرکات استان سیستان و بلوچستان، گفت: 14 هزار تن برنج با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به منظور تنظیم‌بازار داخلی عرضه می شود که این کالا در زمان ممنوعیت واردات برنج به کشور وارد شده و در گمرک زاهدان اظهار و از واردات آن جلوگیری به عمل آمده است. این‌حجم از واردات در گمرکات این استان به طرز غیر استانداردی نگهداری می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر قانون، کالایی که بیش از پنج ماه در انبار های گمرک بلاتکلیف بماند باید مرجوع یا متروکه شود. با توجه به تعیین نرخ ارز به این کالا و علت متروکه نشدن کالای رسوب شده در انبار این استان با تناژ بالا موضوع  در کمیسیون اصل نود مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مسئولین و وزرای مربوطه در این خصوص باید پاسخگو باشند.

کشف و ضبط داروی قاچاق به ارزش 19 میلیارد تومان

وی افزود: عده ای از قاچاقچیان دارو نیز اقدام به جمع آوری داروهایی که با ارز دولتی به کشور وارد شده در سطح شهر و داروخانه های استان کردند و به قصد قاچاق به کشور پاکستان اقداماتی را مرتکب شدند. این کالا به ارزش 19 میلیارد تومان با ارز دولتی به کشور وارد شده بود که توسط سربازان گمنام امام زمان کشف و ضبط شد.

خجسته ادامه داد: پرونده ای در خصوص قاچاق واردات دام به کشور نیز بدون اظهار در گمرکات این استان مورد کار کارشناسی قرار گرفت، این تعداد قاچاق دام به کشور از طریق مرز پاکستان به کشور انجام گرفته  و در هیچ کدام از گمرکات اظهار نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: همچنین پرونده هایی از قبیل قاچاق سوخت به صورت سازمان یافته مشاهده شد متاسفانه مقدار زیادی سوخت از کشور به مقصد کشورهای همجوار با اظهار خلاف واقع به اشکال مختلف صورت گرفته که خوشبختانه افراد ذیمدخل در رابطه با این‌پرونده شناسایی شده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از پرونده ها که با اظهار خلاف واقع کالا به کشور قاچاق شده نیز پرونده یکی از خودروسازان است که به صورت CKD اظهار و به صورت SKD ترخیص شده است. این حجم قاچاق باعث تضییع میلیارد ها تومان حقوق دولت شده است.

معرفی قاچاقچیان واردات خودروهای لوکس در مناطق آزاد به مراجع قضایی

وی یادآور شد: مقدار زیادی بلور و کریستال با اظهار خلاف واقع که موجب تضییع حقوق دولت شده هم مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. خوشبختانه افراد ذیمدخل قاچاق خودروهای کشنده در یکی از گمرکات استان که با تبانی و به صورت سازمان یافته وارد کشور شده بود در مراجع قضایی محکوم شدند.

خجسته همچنین بیان کرد: گزارشاتی در خصوص قاچاق واردات خودروهای لوکس در مناطق آزاد که با قبض انبارهای جعلی به صورت قبض لوازم خانگی وارد کشور شده نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در رابطه با ۴۲ شرکت پتروشیمی که در تولید پلاستیک فعالیت داشتند افزود: متاسفانه تعدادی از شرکت های فعال مواد اولیه تولیدات به منظور پردازش و تولید محصول نهایی و صادرات خریداری شده که عمدتا این مواد وارد کشور نمی‌شود و در سرزمین اصلی به فروش رفته است که در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

برخورد با مافیای قاچاق کالا در دستور کار مجلس

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۵ درصد از گمرکات کشور بازدید شده است خاطر نشان کرد: هدف  از سفر به این استان در خصوص بررسی میزان مبارزه با قاچاق کالا از طریق گمرکات بوده است که در این‌ رابطه کشفیات و برخوردهای مناسبی در کشف فساد و تخلفات صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به اینکه 10 مورد از مسیرهای ورود قاچاق کالا در کشور شناسایی شده بیان کرد: برخورد با مافیای قاچاق کالا در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

برچسب ها: رسوب ، برنج ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: