bazarnews

کد خبر: ۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
 آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه دولت و در گفتگو با خبرنگاران درباره برداشتن گام چهارم در کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: گام چهارم کمیته‌ای در حال بررسی موضوع است و قرار ما بر این است که اگر تا زمان دو ماهه مقرر شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای گام سوم در مذاکرات رفت و آمد‌ها آن چه که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است، محقق نشود، قطعاً گام چهارم را در زمان مقرر برخواهیم برداشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اتفاقات رخ داده برای تعدادی از ایرانیان، افزود: این فقط مختص کشور مالزی نیست و برای دانشجویان و حساب‌های ایرانیان این اتفاقات در جا‌های دیگر هم افتاده و این گونه اقدامات ناشی از مشکلاتی است که در قبال تحریم بوجود آمده، ولی خوشبختانه وزارت خارجه و سفارت ما رایزنی‌هایی که انجام داده اند، بسیاری از این حساب‌ها باز شده است.
وی همچنین گفت: موضوع بستن حساب‌های ایرانیان در مالزی را برای گشایش دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه کشور‌های عراق و لبنان دچار تروریسم سیاسی با توطئه رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا شده اند و اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در این قبال چیست؟ افزود: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی خاص مردم و فضای مجازی را کنترل و هم خط دهی و هم از نظر مالی حمایت می‌کنند و این در مجموع هم به ضرر مردم لبنان است هم به ضرر مردم عراق.
آقای واعظی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده که هم باید دولت‌ها به خواست مردم توجه کنند و هم این که مطالبات باید به گونه‌ای بیان شود که باعث هرج و مرج و به هم ریختگی اوضاع، تخریب و کشته و مجروح نشود.
وی افزود: توصیه جمهوری اسلامی ایران، همواره دعوت به آرامش و اجازه ندادن به نیرو‌های خارجی برای دخالت در امور کشورهاست.
رئیس دفتر رئیس جمهور، تضعیف دولت مستقر را از اهداف آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در لبنان و عراق ذکر کرد و گفت: هدف دیگر آن‌ها فاسد جلوه دادن مرجعیت و احزاب قانونی کشور عراق است و از طرف دیگر تلاش می‌کنند فاصله‌ای بین ایران و عراق ایجاد کنند.
آقای واعظی افزود: ​ما و عراق باید این آگاهی را داشته باشیم که خارجی‌ها به اهداف خودشان نرسند.
وی مخالفت عده‌ای به سخنان رئیس جمهور که براساس اصول قانون اساسی عنوان شده است، گفت:​ من به صورت جدی متوجه نیستم که افرادی که مخالف یک اصل قانون اساسی هستند به چه چیزی اِشکال می‌گیرند.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود:​ در قانون اساسی یک اصل مترقی وجود دارد و ما بعد از انقلاب هر زمانی که مراحل آن طی شده از آن استفاده کرده ایم و با این اصل نباید مخالفت کرد.
آقای واعظی همچنین گفت: این موضوع صراحت دارد و مراحل آن باید طی شود و در اختیار یک ارگان نیست و باید دولت، مجلس و مقام معظم رهبری به یک نقطه روشنی برسند و اجرا شود و به نظر من این موضوع مخالفتی ندارد و همانند بقیه اصول قانون اساسی است و در یک مقاطعی لازم است که از آن استفاده شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: