bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم نسبت به گرانی‌ها و افزایش قیمت اقلامی مانند نان و شیر اعتراض دارند، گفت: گرانی‌های بی‌دلیل کنونی به عدم نظارت موثر و عمل نکردن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وظیفه قانونی خودش ارتباط دارد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوزسید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از افزایش تدریجی قیمت اقلام خوراکی باوجود ثابت شدن قیمت دلار، گفت: متاسفانه نظارت در کشور یا وجود ندارد یا کاملا مقطعی است بدین صورت که در ایام سال نو، ماه رمضان و شب یلدا بر عملکرد اصناف و بازار نظارت و سپس این مهم به حال خود رها می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت در کشور به‌طور کل کاربردی و اصلاح‌کننده نبوده و بر عملکرد ناظران و مسئولان بالادستی‌شان ایرادهای بسیاری وارد است.

*دولت از گران فروشی‌ها راضی است؟

وی ادامه داد: شیوه نظارت بر بازار ایرادات بسیاری دارد چراکه مردم و فروشندگان گله‌مند هستند جنس را گران خریداری می‌کنند اما اداره تعزیرات آن‌ها را به‌دلیل گران فروشی جریمه کرده و این جریمه‌ها به جیب دولت می‌رود و شاید دولت چندان از این گران فروشی ناراضی نباشد! بنابراین فقط مردم متضرر این ماجرا هستند که کسی هم نیست به داد آن‌ها رسد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم اعتراض شدیدی نسبت به افزایش قیمت و گرانی نان و شیر دارند، اظهار کرد: زمانی بهانه گرانی لحظه به لحظه نان، شیر، مرغ، گوشت و... بالا رفتن قیمت ارز بود اما اکنون که ارز ثابت شده است دولت چه بهانه‌ای برای این گرانی‌ها دارد؟ در حالی که باید شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

*گل به خودی با عدم نظارت به بازار در دوران تحریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه گرانی‌های بی‌دلیل کنونی صرفا به عدم نظارت و عمل نکردن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وظیفه قانونی خودش است، گفت: در شرایطی که دشمن تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را به کشور تحمیل کرده، دیگر نباید گل به خودی زد لذا جدی گرفتن نظارت‌ها و مبارزه با فساد داخلی ضروری است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: