bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
در این میان برخی از اقلام خوراکی و میوه‌ها و سبزیجات حاوی خواص ضدالتهابی و ضد درد و در واقع مسکن هستند.

ماهی

ماهی‌های روغنی به‌علاوه دانه کدوتنبل، روغن زیتون، روغن کانولا و... حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند که یک عامل ضدالتهابی قوی است. این اسیدهای چرب به‌طور چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می‌کند و در برخی موارد مانند داروها درد را تسکین می‌بخشد. اسیدهای چرب امگا 3 عملکرد سیستم گوارشی را نیز بهبود می‌بخشد.

زنجبیل

ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در عرض2 ماه تا 63 درصد کاهش می‌دهد. مصرف روزی حداقل یک قاشق مرباخوری خشک یا 2 قاشق مرباخوری زنجبیل تازه برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می‌شود.

جوی دو سر

آندومتریوزیس هنگامی رخ می‌دهد که جداره‌های ریز رحم کنده می‌شود و خارج از رحم رشد می‌کند. به گفته محققان، این سلول‌های مهاجر دوران قاعدگی را در برخی زنان به دوران زجرآوری تبدیل می‌کند و به حدی التهاب ایجاد می‌کند که فرد درد بسیار شدید دارد. رژیم غذایی غنی از جودوسر طی 6 ماه این درد را تا 60 درصد کاهش می‌دهد. با خوردن روزی یک پیمانه جودوسر می‌توان از این درد رهایی پیدا کرد.

زردچوبه

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد 3 برابر موثرتر است. زردچوبه 50 درصد از درد بیماران آرتریت را کاهش می‌دهد. کورکومین، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمون‌های دردزا را متوقف می‌کند. کافی است روزی یک چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید.

روغن زیتون

محققان نشان داده‌اند که یک ماده شیمیایی در روغن زیتون به‌‌‌‌‌نام اولئوکانتال منجر به مهار آنزیم التهابی شده و درست مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. این ماده همچنین خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد.

آناناس

بروملین، آنزیم موجود در این میوه گرمسیری منجر به کاهش میزان التهاب شده و دردهای ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه تورم ناشی از سندرم تونل مچ دست را نیز در بیماران مبتلا کاهش می‌دهد.

سیب

جای تعجب نیست که پزشکان توصیه به مصرف روزانه یک عدد سیب می‌کنند چون حاوی آنتی‌اکسیدانی به‌نام کورستین است که خاصیت ضدالتهابی دارد.

آجیل و دانه‌ها

غذاهای سرشار از تریپتوفان، اسید آمینه‌ای که ممکن است منجر به کاهش درد شود، عبارتنداز: فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان، محصولات لبنی، سویا، غذاهای دریایی، غلات سبوس‌دار، برنج، لوبیا و عدس.

اسفناج

سبزیجات با برگ تیره مانند کلم، چغندر و اسفناج، حاوی کارووتنوئیدها و رنگدانه‌های گیاهی برای کاهش میزان التهاب و درد ناشی از آن هستند.

شکلات تیره

شکلات تیره نیز حاوی مواد شیمیایی برای کمک به مبارزه با التهاب است. مطالعات محققان ایتالیایی نشان می‌‌دهد که مصرف شکلات تیره می‌تواند در کاهش التهاباتی که به بیماری‌‌های قلبی‌وعروقی منجر می‌شود، موثر باشد.

برنج قهوه‌ای

این نوع برنج به‌همراه دیگر غلات کامل برای مبارزه با درد ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر مفید هستند. غلات سبوس‌دار منبع خوبی از منیزیم است که به‌نظر می‌رسد منجر به کاهش دفعات میگرن، کمک به آرامش اعصاب، بهبود وضعیت عروق خونی و عضلات می‌شوند. مصرف منظم برنج قهوه‌ای از افزایش وزن که خود عامل بروز التهاب است، پیشگیری می‌کند.

چای

چای سرشار از آنتی‌اکسیدانی به‌نام فلاونوئید است که منجر به کاهش خسارت سلولی در مبتلایان به آرتریت می‌شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی گلوتاتیون است؛ یک آنتی‌اکسیدان که منجر به محافظت در برابر آرتریت می‌شود. دیگر سبزیجات حاوی گلوتاتیون عبارتنداز: مارچوبه، کلم، گل کلم، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، آووکادو، گریپ‌فروت، پرتقال، هلو، هندوانه.

نظر کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر:
بنر استخدام صفحه خبر
تلگرام صفحه خبر