bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کالدرون در مورد اشتباهات داوری در بازی استقلال- پارس جنوبی گفته است: «اتفاقات بازی با پارس جم، آن دو صحنه، به نظر من اشتباه نبود. در صحنه گل آفساید بازیکن از دو متر عقب‌تر می‌آید و ضربه را می‌زند. نمی‌شود گفت که این اشتباه بوده است. همه دیدیم که نخواستند گل آن‌ها را اعلام کنند. در مورد پنالتی هم داور در یک قدمی صحنه بود و نخواست پنالتی اعلام کند.»
این اظهارات به سرعت واکنش باشگاه استقلال را به همراه داشته و حالا آبی‌ها از فدراسیون فوتبال خواسته‌اند رأی به محرومیت این مربی بدهد؛ به خصوص که پیش‌تر به او تذکر داده و او را توبیخ کرده بودند. استقلالی‌ها می‌گویند آن‌ها هم می‌توانند به مربی خود بگویند که در مورد تیم‌های رقیب این‌گونه صحبت کند. در عین حال موضع باشگاه پرسپولیس هم به‌طور طبیعی به سمت کالدرون و حمایت از اوست، چراکه محرومیت کالدرون به تیم پرسپولیس ضربه می‌زند. پرسپولیسی‌ها هم در دفاع از کالدرون ادله خاص خود را دارند. آن‌ها می‌گویند چطور فدراسیون فوتبال فصل گذشته امیر قلعه‌نویی را محروم نکرد که گفته بود قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مهندسی شده و بعد از قهرمانی در جام‌حذفی باز هم ادعای خود را تکرار کرد؟! برای این سؤال دست‌کم ما پاسخ قانع‌کننده‌ای نداریم.
سؤال اساسی اینجاست این اظهارنظر‌ها باعث جذابیت بازی‌های لیگ برتر می‌شود یا در این بازی‌ها تنش ایجاد می‌کند؟
در بین تنش‌هایی که میان مربیان در لیگ برتر ایران و لیگ برتر کشور‌های صاحب سبک رخ می‌دهد تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. در آنسوی مرز‌ها مربیان برای هم کری می‌خوانند، اما به‌هم تهمت نمی‌زنند. نمونه اش در لیگ برتر جزیره آرسن ونگر و فرگوسن بار‌ها و بار‌ها علیه هم صحبت کردند، اما هیچ‌گاه این دو مربی درخواستی مبنی بر محرومیت یکدیگر نداشتند. فرگوسن می‌گفت به اندازه ونگر خوش‌شانس نیستم و ونگر هم می‌گفت مربیان اسکاتلندی ادعا دارند هر چیزی که در اختیار دارند بهترین است. از زنی که در زندگی آن‌ها وجود دارد تا ماشینی که سوارش می‌شوند و تیمی که آن را هدایت می‌کنند و این اظهارنظر به طعنه بود. طعنه‌هایی که مورینیو به همکاران خود می‌زد را حتماً به یاد دارید! تیم حریف به اندازه تیم من خوب فوتبال نمی‌کند و... حرف‌هایی از این دست. همه ورزشی و هیچ‌کدام بار حقوقی نداشت.
سؤال اساسی اینجاست وقتی می‌توان در سایه رقابت کری خواند چرا مربی باید به گونه‌ای صحبت کند که رقیب درخواست محرومیت داشته باشد؟ براساس ادعای استقلال کالدرون به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال اتهام زده و قانون در این باره پیش‌بینی صریحی داشته است. از سویی سؤال باشگاه پرسپولیس هم قابل تأمل است که می‌گوید چرا فدراسیون فوتبال نسبت به اظهارنظر امیر قلعه‌نویی بی‌تفاوت بوده که گفته بود قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مهندسی شده بود؟
به نظر می‌رسد کالدرون به خاطر اشتباهاتی که علیه تیم پرسپولیس صورت گرفته به ستوه آمده و در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفته است: «چیزی که من گفتم این بود که چه ببریم و چه ببازیم این نتیجه باید در زمین رقم بخورد و نتایج باید به صورت ورزشی تعیین بشود. ما در این فصل جرایم ناعادلانه زیادی را تحمل کرده‌ایم و علت گلایه من نیز همین بود.»
کالدرون بی‌شک می‌توانست این‌طور بگوید در بازی استقلال- پارس جنوبی اشتباهات داوری به سود استقلال بود یا پرسپولیس از اشتباهات داوری متضرر شده و استقلال سود برده است. این جمله منظور را می‌رساند و دنیا تفاوت دارد با اینکه بگوییم اشتباهات داور در بازی استقلال- پارس جنوبی عمدی بود! و البته کالدرون هم فرق این دو نوع بیان را خوب می‌داند!

رضا جاودانی: صحبت‌های کالدرون اتهام و افترازنی است
عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: ما همه مصاحبه‌ها را رصد می‌کنیم. کالدرون هم یک بار جریمه شده و این‌طور نیست که ما نسبت به حرف‌های او بی‌تفاوت باشیم. اظهارات جدید کالدرون مصداق بارز اتهام و افترازنی است و شامل ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی می‌شود و شک نکنید مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. کالدرون باید در جلسه کمیته انضباطی شرکت کند تا دفاعیات خودش را مطرح نماید و پس از آن احکام لازمه صادر خواهد شد.
کامران منزوی: دفعه اول کالدرون نیست!
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در این خصوص گفت: کالدرون پیش از این هم چنین صحبت‌هایی را علیه استقلال مطرح کرده بود و قطعاً کاری که او انجام داده، تشویش اذهان و تنش‌زایی است و ما از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. باید از قوانین تبعیت کرد و این کاری است که کالدرون انجام نداده و اشخاصی هستند کنار کالدرون که باید به او یادآوری کنند دوره این حرف‌ها گذشته است و باید تمرکز خودش را روی مسئله دیگری بگذارد.
مهدی فنونی‌زاده: او حاشیه‌سازی می‌کند
هافبک ملی‌پوش اسبق استقلال در این خصوص گفت: نمی‌دانم چرا کالدرون به جای پرداختن به مسائل و مشکلات تیم خودش می‌آید و علیه استقلال مصاحبه می‌کند؟ قصد کالدرون از این کار اگر حاشیه‌سازی نیست پس چه می‌تواند باشد؟ این کار هیجان لیگ را بالا نمی‌برد بلکه حواشی را زیاد می‌کند و باعث می‌شود هواداران و مسئولان دو تیم مقابل هم قرار بگیرند و باید با او برخورد شود.
اسماعیل خلیل‌زاده: به انصاری‌فرد گفتیم جلوی کالدرون را بگیرید
رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: شخصاً با آقای انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس تماس گرفتم و از ایشان خواستم اجازه ندهد کالدرون دوباره صحبت‌های این‌چنینی علیه استقلال انجام دهد و به او گوشزد کند که در چارچوب اختیارات خود سخنرانی کند و کاری که کالدرون انجام داده نشر اکاذیب و توهین و افترا بوده است و ما هرگز از حق باشگاه استقلال و هواداران تیم نمی‌گذریم.
بهروز رهبری‌فرد: کالدرون قصد اهانت نداشته است
کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من فکر نمی‌کنم کالدرون قصد اهانت و بی‌احترامی داشته باشد. حرف او درباره بی‌عدالتی در لیگ بوده است و هرگز نمی‌خواسته علیه استقلالی‌ها جبهه بگیرد چرا که نیازی به این کار نیست. به نظرم استقلالی‌ها هم نباید زیادی این بحث را باز کنند چرا که فقط باعث بیشتر شدن حواشی خواهد شد و این به سود سرخابی‌ها نیست و باید تمرکز هر دو تیم به لیگ برتر باشد.
برچسب ها: کالدرون ، فوتبال ، جذاب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: