bazarnews

کد خبر: ۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کرمان پهناورترین استان کشور است که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی دارد و مرکز صنعت و تجارت جنوب شرق کشور و همواره مرکز تجاری جنوب بوده و در برنامه ششم توسعه نیز این استان به عنوان پشتیبان سواحل مکران انتخاب شده است.

سید مهدی طبیب زاده روز جمعه در نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان افزود:  دشت شهداد گرمترین نقطه جهان، خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان، بزرگترین معدن روباز خاورمیانه و متنوع ترین اقلیم آب و هوایی و غیره همگی متعلق به استان کرمان است و حتی در این خطه از کشور می توان تنوع گیاهی را به خوبی مشاهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اظهار داشت: در بخش اقتصادی این استان، بیش از 2 میلیارد دلار صادرات در سال دارد که تا پنج برابر قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه استان کرمان 265 میلیون دلار صادرات در سال 96 داشته‌ است افزود: سال گذشته صادرات این استان مقداری کاهش یافت اما امسال رو به افزایش است.
طبیب زاده تاکید کرد: کارخانجات بزرگ صنعتی در استان کرمان در حال ساخت است که برای راه‌اندازی آنها به مواد اولیه و تکنولوژی نیاز داریم و بر اساس تجربیاتی که ظرف چند سال گذشته داشتیم، تا حدودی توانسته ایم در اتاق بازرگانی کرمان بازارهای هدف محصولات این استان را شناسایی کرده و اهداف و پتاسیل‌های موجود در این بازارها بررسی کنیم.
وی تصریح کرد: بیش از 500 کالای صادراتی در استان کرمان وجود دارد و رابطه اقتصادی با کشورهای اورآسیایی اولویت استان کرمان است و میز اورآسیا در اتاق بازرگانی استان کرمان بزودی تشکیل می‌شود.
نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار کرمان و سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

برچسب ها: تجارت ، مراوده ، کرمان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: