bazarnews

کد خبر: ۶۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
فربد زاوه: بعید است که کسی مخالف حذف پراید و پژو ۴۰۵ باشد؛ خودرویی که ۳۰ سال در بازار تولید شده است و هر چیزی نیاز به تغییر و تنوع دارد. از طرفی دیگر معتقد هستم اگر ما می‌‌توانیم خودرویی را با ۵ هزار دلار به تولید برسانیم این کار برای تیبا نیز امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است تیبا با پراید تفاوت‌هایی دارد اما فرقی بین پژو پارس و پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

فربد زاوه، کارشناس حوزه خودرو در مورد توقف تولید پراید و ۴۰۵ اظهار کرد: در مورد سایپا علاوه بر جایگزین‌های اعلام شده صحبت‌هایی در مورد یک خودروی جدید نیز وجود دارد. اما بحث پژو ۴۰۵ متفاوت است و گفته می‌شود که این خودرو را حذف می‌کنیم و به جای آن پژو پارس را می‌گذاریم. این حرف کمی عجیب است چرا که از نظر استاندارد میان این ۲ خودرو تفاوتی وجود ندارد و فقط در تجهیزات تزئیناتی متفاوت هستند. از لحاظ مشخصات فنی این دو خودرو یکسان هستند و اگر پژو ۴۰۵ استاندارد نیست پژو پارس نیز نخواهد بود.

وی در پایان گفت: یکی از موارد مهم در رابطه با نرخ این خودرو به تیراژ آنها مربوط می‌شود. تفاوت نرخ پراید و تیبا نیز به همین عامل تیراژ بازمی‌گردد. در مورد پژو ۴۰۵ و پژو پارس این امکان وجود دارد که بتوان قیمت‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد. با افزایش میزان تیراژ تیبا نیز می‌توان نرخ آن را تا حدودی به پراید رساند. نرخ این خودروها بعد از توقف تولید تا حد زیادی به مدل جایگزین شده بستگی دارد.

برچسب ها: پژو ، پارس ، خودرو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: