bazarnews

کد خبر: ۶۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
در گفت‌وگو با بازارنیوز مطرح شد؛
علی مویدی خرم آبادی، از شروع طرح «سامانه جامع گارانتی» به منظور مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، برقی، موبایل و غیره به سمت اجرایی شدن خبر داد. وی تاکید کرد که زمانی که کالا‌های وارداتی در این سامانه ثبت شوند، شناسایی کالای قاچاق کار دشواری نخواهد بود.
گروه بازرگانی بازارنیوز:  بازار لوازم خانگی یکی از بازارهای مهم کشور است که در بحث معیشت و نیازهای زندگی، در اولویت بسیار بالایی قرار دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اردیبهشت ماه امسال، گفت: امسال به هیچ عنوان اجازه واردات پوشاک و لوازم خانگی داده نمی‌شود. 
 
ضرورت ممنوعیت واردات لوازم خانگی

 حبیب الله انصاری رئیس انجمن لوازم خانگی کشور در فروردین ماه امسال،  اظهار داشت: واردات لوازم خانگی خارجی از ابتدای سال ۹۸ باید ممنوع شود چراکه کیفیت لوازم خانگی که در داخل تولید می شود مطلوب بوده و جواب گوی نیاز بازار است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا : به زودی با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق، برخورد خواهد شد
رئیس انجمن لوازم خانگی کشور پیش بینی کرده بود که کیفیت تولید لوازم خانگی قطعا در سال ۹۸ بهتر خواهد شد زیرا در فضای تورمی و کاهش قدرت خرید مردم، تولید کننده با ایجاد ارزش افزوده و جذابیت‌های بیشتر در امر تولید برای جلب نظر مصرف کننده، تلاش خواهد کرد و باعث رغبت بیشتر مردم به خرید کالای ایرانی می‌شود.

افزایش لوازم خانگی قاچاق در بازار 

نکته ای که در این میان، به چشم می خورد، افزایش بیش از حد لوازم خانگی قاچاق در بازار است.  در همین رابطه میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، در اظهاراتی درباره افزایش میزان لوازم خانگی قاچاق در بازار  گفت : متاسفانه، واردات قاچاق افزایش یافته و بخشی از بازار لوازم خانگی از طریق اجناس قاچاق که از طریق ته‌لنجی و اشکال مختلف به کشور وارد می‌شود، تامین می‌شود. 

وی همچنین از سازمان یافته بودن قاچاق این کالاها صحبت کرده بود.

لزوم اقدام دستگاههای نظارتی
 
سال گذشته،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی عملیاتی چند ماهه، اقدام به برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق کرد، که این مسئله تاثیر به سزایی در کاهش میزان پوشاک قاچاق موجود در بازار داشت. اما در مسئله لوازم خانگی، آنچه عیان است حضور چشمگیر کالاهایی با برندهای مطرح خارجی در بازار کشور با وجود ممنوعیت واردات آنها است که گویا هیچ تلاشی نیز برای مبارزه با این کالاها صورت نگرفته است، که باعث جولان این اقلام در بازار کشور شده است.
 
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق برخورد می کند
 
در همین رابطه، علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، از شروع طرحی به نام «سامانه جامع گارانتی» به منظور مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، برقی، موبایل و ... خبر داد.
مویدی تاکید کرد زمانی که کالا‌های وارداتی در این سامانه ثبت شوند، شناسایی کالای قاچاق کار دشواری نخواهد بود.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا : به زودی با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق، برخورد خواهد شد
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، در پایان، اجرای سامانه جامع گارانتی را از طرح‌های مهم ستاد مبارزه با قاچاق و کالا و ارز دانست و از برخورد قریب الوقوع با عرضه کنندگان لوازم خانگی قاچاق خبر داد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: