bazarnews

کد خبر: ۶۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
بر خلاف روند نزولی شکل گرفته در روزهای قبل از آن قیمت اونس جهانی توانست نزدیک به 30 دلار رشد از بازه ی قیمتی 1480 تا 1513 را بر جای گذارد.

گروه بین الملل بازارنیوز: بعد از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته که در قرائت گزارش این نهاد توسط ریاست آن، پاول اعلام شد، بر خلاف روند نزولی شکل گرفته در روزهای قبل از آن، قیمت اونس جهانی توانست نزدیک به 30 دلار رشد از بازه ی قیمتی 1480 تا 1513 را بر جای گذارد.

این حرکت صعودی موجب شکسته شدن دو خط روند نزولی با پی در پی مشخص شده روی نمودار شد که نوید سیگنال مثبتی جهت رشد بیشتر در بازه کوتاه مدت چند روز آینده را می دهد، نهایتا قیمت اونس جهانی توانس با بسته شدن کندل هفتگی روی قیمت 1513 جایگاه خود را بالاتر از خط روند نزولی میان مدت حفظ کند. البته قابل ذکر است که نفوذ 3 دلاری قیمت و سعی چند باره آن برای فرا رفتن تا قیمت بالاتر و شکست در این مسیر، چراغ زرد احتیاط به خریداران طلاست تا در تصمیمات خود نسبت به این موضوع احتیاط بورزند.

یکی دیگر از علل رشد طلا در هفته گذشته عدم برگزاری نشست اقتصادی در کشور شیلی به علت گستردگی اعتراضات معترضان در این کشور است که قرار بود در این اجلاس رئیس جمهور چین، ژی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فاز اول توافق خود را پس از 3 سال جنگ تجاری امضا کنند، این تاخیر در امضای معاهده ، موجب نا امیدی سرمایه گذاران از کاهش تنش ها و رکود اقتصادی حاکم بر فضای تجارت بین المللی است.

روز یکشنبه دونالد ترامپ اعلام کرد که نشستی جایگزین برای امضای این تفاهم نامه در خاک آمریکا در هفته های آتی برگزار خواهد شد، بزرگترین نکته ای که معامله گران طلا نسبت به قیمت اونس جهانی طلا باید در نظر بگیرند، این است که با توجه به اهمیت این روزها در تقدیر جنگ تجاری هم چنین برخورد قیمت با سقف بولینگر باند با انحراف معیار 2 ، هرچند سیگنال مثبت برای رشد قیمت طلا صادر شده است، امکان ریزش طلا در صورت رسیدن خبر مثبت در راستای توافقات تجاری آمریکا تا قیمت 1425 وجود دارد.

 

تحلیل قیمت اونس طلا در بازار‌های بین المللی

نام نویسنده: امیرحسام ذنوبی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: