bazarnews

کد خبر: ۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از ابطال بیش از ۲۰۰۰ کارت بازرگانی خبر داد و تاکید کرد: روند پایش کارت‌های بازرگانی همچنان ادامه دارد، البته اتاق بازرگانی سخت‌گیری‌های لازم برای صدور کارت، رعایت کامل دستور‌العمل‌ها و تطابق شرایط متقاضیان کارت بازرگانی را رعایت می‌کند.

گروه بازرگانی بازارنیوزحسین سلاح‌ورزی نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره جزییات رسیدگی به کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای توضیح داد: اتاق طی دو سال گذشته دستور‌العملی تدوین و در اتاق‌های استانی کارگروه پایشی ایجاد کرده تا با مراجعه به دفاتر تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی، وضعیت کارت‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی بر اساس رویه و دستورالعمل‌هایی که در حوزه پایش و نظارت بر کارت‌های بازرگانی دارد، مسائلی مانند امکان سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی و واگذاری به غیر را رسیدگی کرده و اگر صاحب کارت حضور نداشته باشد و یا مدارک ما نشان دهد که استفاده‌های دیگری از کارت می‌شود، در کارگروه استانی، پایش و برای ابطال کارت تصمیم گیری می‌شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از ابطال بیش از 2000کارت بازرگانی خبر داد و تاکید کرد: روند پایش کارت‌های بازرگانی همچنان ادامه دارد، البته اتاق بازرگانی سخت‌گیری‌های لازم برای صدور کارت، رعایت کامل دستور‌العمل‌ها و تطابق شرایط متقاضیان کارت بازرگانی را رعایت می‌کند اما رسیدگی به موضوعاتی مانند وکالت‌نامه و یا واگذاری منافع استفاده از کارت به غیر تحت اختیارات اتاق نیست.

 سلاح‌ورزی اضافه کرد: گمرک بر اساس قوانین گمرکی، قاچاق کالا و ارز و حتی بخشنامه اخیر دادستان کشور اختیار دارد تا جلوی هر گونه تخلف از طریق کارت‌های بازرگانی را گرفته و همه خسارت‌های ناشی از حقوق دولتی را از دارنده کارت دریافت کند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: افرادی که کارت بازرگانی‌شان به هر دلیلی باطل شود دیگر امکان دریافت کارت نداشته و برخورد‌های انضباطی با آن‌ها خواهد شد.

سلاح‌ورزی گفت: اگرچه ما متولی گشایش اعتبار و ثبت سفارش و تخصیص کالا نیستیم اما تا جایی که در حوزه اختیارات ما باشد رسیدگی به کارت‌های بازرگانی را ادامه خواهیم داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: