bazarnews

کد خبر: ۶۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
به تازگی مایکروسافت زمان انتشار نسخه نهایی مرورگر جدید خود که با عنوان اج کرومیوم شناخته می‌شود را اعلام کرد.
 

 ردموندی‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که این مرورگر علاوه بر ویندوز، برای سیستم عامل مک نیز منتشر میشود. اکنون مایکروسافت طی کنفرانسی که این هفته در فلوریدا برگزار کرده، توسعه اج کرومیوم برای سیستم عامل لینوکس را نیز تائید کرده است.

این بدین معناست که مایکروسافت تغییرات زیادی را بر روی نسخه جدید اج در مدت زمان نسبتا کوتاهی اعمال کرده است. دسامبر گذشته بود که این کمپانی اعلام کرد قصد دارد مرورگر اج را بر پایه موتور متن باز کرومیوم شرکت گوگل توسعه دهد و آن را به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر برای کاربران ویندوز 10 ارائه کند. ردموندی‌ها تغییرات بیشتری را در طی کنفرانس بیلد 2019 که در ماه می برگزار شد اعلام کردند که مهم‌ترین آن، عرضه اج کرومیوم به طور همزمان با ویندوز 10 برای MacOS اپل بود. سال 2003 بود که مایکروسافت عرضه نسخه Mac مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف کرد و اکنون دوباره برای اولین بار از آن زمان تاکنون قصد دارد مرورگری را برای پلتفرم اپل عرضه کند.

طبق اخبار تائید شده و رسمی، مایکروسافت در تاریخ 15 ژانویه 2020 اج کرومیوم را برای ویندوز و MacOS منتشر خواهد کرد. نسخه غیر نهایی این مرورگر هم اکنون نیز در دسترس است و کاربرانی که برای تجربه این مرورگر عجله دارند میتوانند از این نسخه استفاده کنند. تقریبا کمی بیش از دو ماه تا زمان انتشار نسخه نهایی این مرورگر باقی مانده است. اما مایکروسافت برنامه‌ای برای انتشار نسخه لینوکس اج کرومیوم در همین تاریخ ندارد و تاریخ رسمی دقیقی نیز برای این اتفاق هنوز توسط کمپانی اعلام نشده است. همچنین Windows Latest تصویری از کنفرانس مایکروسافت به اشتراک گذاشته که نشان میدهد اج جدید برای سیستم عامل های موبایل اندروید و iOS نیز منتشر می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: