bazarnews

کد خبر: ۶۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
صبح امروز ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور و معاونین وزارت صمت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در این مراسم سردار غلامرضا جلالی با اشاره به رشد کیفی مناسب شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوره از نمایشگاه به نحو چشمگیری افزایش یافته است به طوری که در این دوره شاهد هستیم که 200 محصول سایبری پدافند غیرعامل توسط این شرکت‌های تازه تاسیس که مدیران آنها همه جوان هستند، ارائه شده است.

تجهیز 51 شهر به تجهیزات رصد، پایش و بیولوژیک

وی با اشاره به تهدیداتی که متوجه کشور است، گفت: 51 شهر به تجهیزات رصد، پایش و بیولوژیک مجهز خواهند شد. امروزه شاهد هستیم که صنعت پدافند سایبری زیستی، شیمیایی و هسته‌ای در کشور بومی شده و ظرفیت‌های خوبی نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد. هم‌اکنون 15 مورد آن انجام شده که اولین آن را در حرم امام رضا (ع) مستقر کردیم.
جلالی افزود: تحریم می‌تواند برای کشور هم تهدید باشد و هم اثرات خیر متعددی داشته باشد. اگر دولت بتواند این اثرات مخرب را مدیریت کند ما می‌توانیم از فرصت‌های تحریم استفاده کنیم که در این خصوص می‌توان گفت دولت تا حدودی موفق بوده است.

تایید 100 درصدی امنیتی پنج محصولات
وی ادامه داد: بسیاری از محصولات اساسی و پایه‌ای که در حوزه سایبری تولید شده، تاکنون وارداتی بوده است. امنیت ارتباط مستقیمی با تولید داخل دارد زیرا ما نمی‌توانیم هیچ محصول خارجی را به صورت تضمینی تایید کنیم، در حال که اکنون پنج محصول داخلی که به لحاظ امنیتی 100 درصد تایید شده را در خط تولید داریم.

 

سردار جلالی: اولین سامانه پایش تجهیزات بیولوژیکی در حرم امام رضا (ع) مستقر شد/تولید ۲۰۰ محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان

شناسایی تهدیدات بیولوژیک 
وی در خصوص حوزه بیولوژیک گفت: اولین نمایشگاه BFL سطح 3 به زودی توسط وزارت دفاع افتتاح خواهد شد. با وجود این آزمایشگاه، ما می‌توانیم لایه جدیدی از تهدیدات بیولوژیک را شناسایی کنیم.
این نمایشگاه که آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی در زمینه امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه است، تا 21 آبان ماه برپا است ضمن آنکه در مدت برگزاری چند همایش آموزش تخصصی نیز برگزار خواهد شد که سازمان پدافند غیرعامل و وزارت صمت به صورت مشترک گواهی آموزشی برای این همایش‌ها صادر خواهند کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: