bazarnews

کد خبر: ۶۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
یادداشت ؛
با توجه به شرایط موجود باید دید توافق تجاری چین و آمریکا در نهایت به کجا خواهد انجامید که در صورت توافق می توان روند صعودی را برای نفت متصور بود که در این مسیر قیمت 58 دلار مقاوت مهمی محسوب می شود و در صورت هر گونه سیگنال منفی برای نفت میتوان کاهش قیمت ها را تا کف کانال صعودی نزدیک به 55 دلار متصور بود

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: حمیدرضا ویلانی – مدرس بازار‌های مالی-عضو تیم تحلیل خانه اقتصاد| در بازار‌ها خوشبینی وجود دارد که ایالات متحده و چین نزدیک به یک معامله تجاری موقت معروف به "فاز ۱" هستند. این امر به دو کشور این امکان را می‌دهد تا تعرفه‌های جنگ تجاری را از بین ببرند، در حالی که مهمترین مسائل را برای دور دیگری از مذاکرات باقی می‌گذارد. روز پنجشنبه، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که دو کشور تعرفه‌های جنگ تجاری را نهایی می‌کنند، اما برنامه‌ای برای چنین اقدامی ارائه نکرده است. یک توافقنامه تجاری جدید می‌تواند تجارت جهانی را که به دلیل ادامه جنگ تجاری ایالات متحده و چین تحت تأثیر قرار گرفته است، به میزان قابل توجهی تقویت کند. جنگ تجاری تقاضا برای نفت را کاهش داده است، به ویژه در چین، که دومین مصرف کننده نفت در جهان است. اگر نشانه‌های دیگری در مورد نزدیک بودن معامله تجاری وجود داشته باشد، این احتمالاً منجر به افزایش تقاضا برای نفت خام و ایجاد فشار رو به بالا بر قیمت‌های نفت خام خواهد شد.

ابتدای هفته در حالی که  بازار نسبت به اخبار مربوط به روابط تجاری ایالات متحده و چین واکنش مثبت نشان داده بود و قیمت را تا سقف کانال صعودی خود نزدیک به ۵۸ دلار بالا برده بود، در پی اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه وی موافقت نکرده است تا تعرفه‌های چین را پس بگیرد، قیمت‌ها به شدت کاهش و تا نزدیک ۵۵ دلار نزول داشت. این اتفاق کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن شد که قیمت‌ها به شدت افزایش یافت پس از آن که معامله گران معتقد بودند ایالات متحده و چین توافق کرده اند تعرفه‌ها را پس بگیرند.

بهای نفت همچنین با اظهارات محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، که اوایل هفته گفته بود که او نسبت به چشم انداز سال ۲۰۲۰ خوشبین‌تر است، تحت فشار قرار گرفت و به نظر می‌رسید که هرگونه نیاز برای کاهش عمیق‌تر تولید را کاهش می‌دهد.

معامله‌گران همچنین نگرانی از افزایش ذخایر نفتی ایالات متحده را پس از اعلام اداره اطلاعات انرژی اعلام کردند که با کاهش تولید پالایشگاه‌ها و کاهش صادرات، این موجودی افزایش یافت.


با توجه به شرایط موجود باید دید توافق تجاری چین و آمریکا در نهایت به کجا خواهد انجامید که در صورت توافق می‌توان روند صعودی را برای نفت متصور بود که در این مسیر قیمت ۵۸ دلار مقاوت مهمی محسوب می‌شود و در صورت هر گونه سیگنال منفی برای نفت میتوان کاهش قیمت‌ها را تا کف کانال صعودی نزدیک به ۵۵ دلار متصور بود.
 
وضعیت نفت جهانی در هفته آینده چگونه خواهد بود؟
نام نویسنده: حمیدرضا ویلانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: