bazarnews

کد خبر: ۶۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
فرانسو داون در هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها با بیان اینکه برای طراحی ایستگاه‌ها بررسی‌های فنی جدیدی داشتیم گفت: با توجه به اینکه در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم به این نتیجه رسیدیم باید ایستگاه‌های راه‌آهن شبیه سازی شوند و در این شبیه سازی‌ها مدل اکوسیستم و محیط زیست اطراف ایستگاه‌ها طراحی خواهند شد.

وی ادامه داد: برای ساخت راه آهن مدرن نیازمند مدل سازی هستیم و باید نقش تامین مالی توسعه ایستگاه‌ها مشخص و تعیین شود چرا که عامل مهمی در توسعه ایستگاه‌های جدید است. 

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها با بیان اینکه رویکرد سیسیتماتیک به راه آهن داریم، گفت: قرار است راه آهن در آینده مهمترین چالش شهری از جمله آلودگی و ترافیک را برطرف کردند.

داون افزود: از آنجایی که تا سال 2050 دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند و امروز این شاخص 55 درصد است بنابراین این ایستگاه‌ها هستند که می‌توانند به رفع آلودگی و ترافیک شهرها کمک کنند.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها اظهار داشت: توقعات مسافران ریلی افزایش یافته و ما هم باید متناسب با توقعات آنها سرعت حرکت را افزایش دهیم و به توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: چالش راه آهن به شهرها و توسعه اطراف ایستگاه‌ها در داخل شهرها معطوف شده است و باید این موضوع را در نظر بگیریم.

داون با اشاره به سرعت رشد جمعیت ایران گفت:‌ ایستگاه‌های درون شهری در ایران باید افزایش یابد تا جابجایی سریعتر افزایش یابد.

وی گفت: دیدگاه‌ها به حمل و نقل باید از محدوده ریلی فراتر رفته و همه انواع حمل و نقل در شهرها در ایستگاه‌های درون شهری لحاظ شوند.

برچسب ها: راه آهن ، قطار ، شهر ، ایستگاه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: