bazarnews

کد خبر: ۶۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
در نشست بازارنیوز مطرح شد؛
شاکری گفت: آن شبی که از اتاق بیرون آمدند،هر کدام در ذهنشان یک چیزی فکر می کردند.یکی فکر می کرد ارز را تک نرخی کرده و خوشحال بود،یکی فکر می کرد ارز را ارزان کرده،یکی فکر می کرد قاچاق ارز را نابود کرده و خوشحال بود.در حالی که این 3 هدف با هم یکی نیست و نمی توانند هم یکی باشند به خصوص در آن شرایط و شما این تناقض را در ابلاغیه شماره یک بعد از 4200 می بینید.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مجید شاکری،کارشناس اقتصادی در نشست بازار نیوز درباره اشکالات بند «ز» از تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ گفت:  یک مرتبه دیگر قانون را بدون پیش فرض مطالعه کنید، هیچ تکلیف مشخصی را برای دولت، معین نکرده است. این قانون یکی از زیبا ترین هنرهای قانون نویسی در تاریخ ایران است. چیزی نوشته شده که از آن هیچ چیز در نمی آید.

*حالا معلوم می شود چرا بعضی ها می توانند به مجلس بروند

او افزود: وقتی قانون را ملاحظه می کنید، هم ادامه وضع موجود برداشت می شود هم یارانه نقدی و هم کارت الکترونیکی. قانون می گوید 14 میلیارد دلار از منابع حاصل از صادرات نفت، صرف حمایت از معیشت مردم و تأمین مابه‌التفاوت ارز برای تولید داخل شود. برای مثال، یکی از راه های حفظ معیشت چیست؟ اختصاص ارز 4200 تومانی به کنجاله که قیمت تمام شده مرغ ارزان در بیاید. این هنر قانون نویسی نشان می دهد که چرا یک سری افراد نماینده مجلس می شوند و عده ای نمی شوند.

*زودتر از همه با ارز 4200 تومانی مخالفت کردم

وی از مخالفت با ارز 4200 تومانی صحبت کرد و اظهار داشت: من از لحظه تولد ارز 4200 تومانی با آن مخالفم و احتمالا در رسانه زودتر از دیگران این مخالفتم را علنی اعلام کردم.گفته بودم که اگر چنین چوب جادویی وجود دارد که می شود ارز را تک نرخی،غیر قاچاق و ارزان کرد.اصلا چرا هر دلار 4200 تومان باشد، اصلا قیمت را برگردانیم به زمان شاه که هر دلار 70 ریال بود.

*روایت شاکری از شبی که ارز 4200 تومانی متولد شد

وی ادامه داد: این را جای دیگر گفته ام و الان صریح تر می توانم بگویم، در موضوع ارز 4200 آدم ها نمی دانند چه تصویب کرده اند.آن شبی که از اتاق بیرون آمدند،هر کدام در ذهنشان یک چیزی فکر می کردند.یکی فکر می کرد ارز را تک نرخی کرده و خوشحال بود،یکی فکر می کرد ارز را ارزان کرده،یکی فکر می کرد قاچاق ارز را نابود کرده و خوشحال بود.در حالی که این 3 هدف با هم یکی نیست و نمی توانند هم یکی باشند به خصوص در آن شرایط و شما این تناقض را در ابلاغیه شماره یک بعد از 4200 می بینید.

شاکری در پایان گفت: در ابلاغیه شماره 2، در بند دوم و سوم،در یکی واردات بدون انتقال ارز ممنوع و در دیگری آزاد است.لذا برای تعداد سوراخ هایی که آن تصمیم داشت تا بی نهایت باید ابلاغیه داده می شد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: