bazarnews

کد خبر: ۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
رهبر جریان الصدر عراق به آمریکا هشدار داد که اگر یک بار دیگر در امور عراق دخالت کند، با برگزاری تظاهرات میلیونی، به حضور این کشور در عراق پایان خواهیم داد.

«مقتدی الصدر» دوشنبه شب در سخنانی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگان تحت نظارت ایالات متحده اعلام کرد و گفت که در برابر انتخابات زودهنگام تحت نظارت آمریکا ساکت نخواهند نشست. وی با بیان اینکه کشور نیازی به کشورهای مستکبر ندارد، افزود: «اگر آمریکا باز هم در امور عراق دخالت کند، تظاهرات میلیونی در کشور به راه انداخته می‌شود».
رهبر جریان الصدر تصریح کرد: «به آمریکا اجازه موج سواری نخواهیم داد و نمی‌گذاریم عراق به سوریه و میدان جنگ و درگیری تبدیل شود».
مقتدی الصدر با اشاره به تظاهرات در عراق تاکید کرد، آمریکا بار دیگر ثابت کرد که در امور دیگر کشورهای دخالت می‌کند. عراق مال مردم این کشور است و خودشان سرنوشت آن را رقم می‌زنند. وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «دست از دخالت در عراق بردارید، عراق شخصیت‌های بزرگی دارد که می‌توانند از وطنشان دفاع کنند و نیازی به دخالت نه شما و دیگران دارد». رهبر جریان الصدر عراق به آمریکا هشدار داد که اگر یک بار دیگر در امور عراق دخالت کند، با برگزاری تظاهرات میلیونی، به حضور این کشور در عراق پایان خواهیم داد.

آمریکا بار دیگر با دخالت آشکار در امور داخلی عراق، ژست طرفداری از مردم این کشور را گرفت.

در حالی که دولت عراق تغییرات در کابینه و قانون بودجه را کلید زده، آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شده است.

سازمان ملل نیز در این اوضاع یک بسته پیشنهادی به بغداد ارائه کرد، اما در بسته خود اشاره‌ای به انتخابات زودهنگام نکرده است.

برچسب ها: مقتدی صدر ، عراق ، امریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: