bazarnews

کد خبر: ۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
 اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در بازدید از روستای زلزله زده تیرشان شهرستان سراب در جمع مردم این روستا گفت: از طرف هیات دولت و رهبری سلام مخصوص برای شما دارم.

جهانگیری افزود: کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که همواره سیل، زلزله و بلایای طبیعی آن را تهدید می‌کند که نمونه آن زمین لرزه کرمانشاه است که در سالگرد آن واقع شده ایم و در آن به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب وارد شد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: سیل اوایل سال جاری در جنوب غرب کشور نیز برای ما آشکار ساخت که ملت ایران متحد و یکپارچه است و اگر زمانی در هر نقطه این کشور حادثه‌ای اتفاق بیفتد، مردم با حفظ صمیمیت و اتحاد به داد هموطنان خود می‌رسند که چنین موضوعی در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه زلزله آذربایجان شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط کشور همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله زدگان نشان داده شد.

جهانگیری با اشاره به توانمندی کشور گفت: با وجود محدودیت‌ها کشور ما از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه موفق خود را به سایر کشور‌های جهان انتقال دهد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به زلزله بامداد جمعه گذشته آذربایجان شرقی افزود: پس از یک روز از وقوع زلزله هیات دولت با تشکیل جلسه، اعتبارات دولتی را به زلزله‌زدگان اختصاص داد در حالی که برخی فکر می‌کنند دولت به علت مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی نتواند به زلزله زدگان کمک کند.

وی اظهار داشت: دولت ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی و بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله اختصاص داد.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: دولت قادر است با همدلی و هماهنگی مردم در بروز چنین حوادثی به داد حادثه‌دیدگان برسد.

وی خاطرنشان کرد: در موقع حوادث مردم و مسئولان اگر اختلاف نظری هم داشته باشند، آن‌ها را کنار گذاشته و به داد هم می‌رسند؛ مردم مطمئن باشند که دولت به فکر آنان و مشکلات شان است.

جهانگیری گفت: مردم نگران وسایل زیر آوار مانده خود نباشند، چرا که دولت وام معیشتی ارزان قیمت برای تامین آن‌ها پرداخت می‌کند.

جهانگیری با حضور در جمع مردم زلزله‌زده روستای تیرشاب شهرستان سراب با زلزله زدگان ابراز همدردی کرد و برای رسیدگی به مشکلات آنان قول مساعد داد.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان در شهر «ترک» میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند. این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: