bazarnews

کد خبر: ۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
«حمیدرضا دهقانی نیا» با تاکید بر اینکه میزان سوءاستفاده قاچاقچیان از نبود امکان برای اسکن لحظه ای تمامی کالاها کم نیست، افزود: البته نیازی به اسکن لحظه ای تمامی کالاها نمی باشد.

حمیدرضا دهقانی نیا ضمن اشاره به اینکه نظارت به میزانی که بتوان تمامی تخلفات را رصد کرد وجود ندارد، اظهارداشت: هنگامی واردات کالا با اشراف کامل امکان پذیر خواهد بود که تمامی حلقه ها رصد شود.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم ورود کالا به بندر شهید رجایی را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: طی نشدن صرف تشریفات گمرکی یا اجرا شدن تشریفات گمرکی تنها بستر و مسیر ورود کالای قاچاق به کشور نیست.
وی همچنین با اعلام این مطلب که در حمل هوایی و حمل ترکیبی هم قاچاق صورت می گیرد، گفت: وارادات کالا تنها از طریق بنادر انجام نمی شود.
دهقانی نیا افزود: در بنادر به واسطه حجم واردات کالا به ویژه در بندر شهید رجایی نمی توان به صورت 90 یا 100 درصد ورود کالا را رصد کرد.
وی با بیان اینکه پس از اسکن کالا با دستگاه اسکنر فرآیند واردات تمام نمی شود، اظهارداشت: به موضوع قاچاق نباید به صورت نقطه ای نگریست.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: امکان دارد کالایی اسکن شود، عبور کند و سپس در تطبیق اسکن با مشکل روبرو شده یا اینکه کارشناس متوجه برخی موارد نشود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی مبادی نیازمند نصب دستگاه اسکنر نیست از برگزاری گردهمایی نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای نخستین بار در کشور خبر داد.
دهقانی نیا افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین گردهمایی نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق را ضمن دعوت از تمامی شرکت ها با اولویت شرکت های دانش بنیان و نوپا را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: گردهمایی مزبور سوم تا پنجم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد تا نیازهای دستگاه ها در مبارزه و پیشگیری با قاچاق تطبیق داده شود.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی، حمیدرضا کجوری، مهدی شیار و مطهره مهرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: