bazarnews

کد خبر: ۶۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
آیت الله «محمد امامی‌کاشانی» در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و مسئولان و مقامات کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی هیچ گاه نگفته است که یهودیان نباشند؛ در قرآن کریم هم آیات فراوانی درباره یهودیان وجود دارد، یهودیان خود با صهیونیست‌ها مقابله می‌کنند؛ صهیونیست‌ها نه یهودی و نه میسحی هستند و آن‌ها با خدا نیستند.

وی صهیونیزم را ضد خدا عنوان کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری و رژیم آمریکا و اذناب آنها همه ضد خدا و ضد انسانیت و ضد ارزش‌ها هستند؛ استکبار به دنبال منافع خود است، نه به شیعه و سنی و به دین و مذهب و یهودی و مسیحی هم کاری ندارند، آنها زمانی با همه موافقت می کنند که منافعشان تامین شود و آنها به پول داده شود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران بر ضرورت بیداری و هوشیاری مسلمان تاکید کرد و اظهارداشت: استقامت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در دنیا بعد از 40 سال بخاطر استقامت، خون شهدا و ایثار و فداکاری است.
آیت الله امامی کاشانی در ابتدای این خطبه همچنین ضمن تبریک عید میلاد پیامبر اکرم اسلام (ص)، به ضرورت و سابقه طولانی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مساله وحدت شعیان از قبل از انقلاب هم مطرح بوده است و علمای بزرگ از شیعه وسنی ایم موضوع را مطرح کردند و اکنون مساله ضروری زمان ما است.
وی با یادآوری برنامه ها وتوطئه های استکبار بر ضد جهان اسلام خاطرنشان کرد: اگر امت اسلام به یکدیگر کینه توزی نکنند دشمنان بر آنها مسلط نمی شوند.
امام جمعه موقت تهران به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران اشاره کرد گفت: دشمن امروز دیگر کار نظامی انجام نمی دهند، بلکه در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده و به دنبال اهداف خود از همین روش است چون این سلاح برنده تر است تا وقتی که به سراغ حاکمانی که در برخی کشورهای اسلامی و عربی است تا با آنها صحبت کند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: برای دشمنان شیعه و سنی مطرح نیست بلکه با اسلام و خدا دشمنی دارد ، آنها با خدا می جنگند. دشمنان اسلام این چنین یمن را بمباران می کنند و مردم فلسطین را به شهادت می رسانند، با برنامه ریزی برخی حاکمان به روشنی به آنها می گویند « ما برای پول با شما همراه هستیم» و آنها را تحقیر می کنند؛ این وضعیت کنونی جهان اسلام است.
وی تصریح کرد: جهان اسلام نباید با یکدیگر مخالفت و کدورت داشته باشند؛ بلکه بر اساس آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) باید دل‌ها به هم نزدیک بوده و در امت اسلامی اگر در بعضی از اعتقادات هم مشترک نیستند، اما صمیمیت و روابط باید وجود داشته باشد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران مخالفت و دشمنی ایران با یهودیان را نقشه دشمن دانست و گفت: دشمنان می خواهند با این نقشه‌ها و توطئه ها این تفرقه ها و اختلاف‌ها را هم در جهان اسلام و هم در بیرون ازجهان اسلام گسترش دهند.
وی تصریح کرد: استکبار به دنبال منافع خود است به دین و مذهب کاری ندارد، به همه موافق است اگر به او پول بدهند و با همه مخالف است اگر اهداف و منافعش را تامین نکنند.
امام جمعه موقت تهران با اقدامان دشمنان در عراق و جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشاره کرد و گفت: باید بررسی کرد که دشمنان از کجا در عراق نفوذ کرده اند، اما خوشبختانه در کشور عراق مرجعیت بسیار قوی و عظیم وجود دارد که مردم این کشور آگاهانه به مرجعیت توجه می کنند و کلامات ایشان را نصب العین قرار دهند که «مردم حق دارند در گران حرف بزنند ولی نباید به گونه ای باشد که دشمن سوء استفاده کند»
وی افزود: دشمن در عراق و سوریه و افغانستان اختلاف ایجاد می کند چون اسلام را نمی خواهد و با آن مخالف است و اسلام با منافع آنها در تضاد است.
گرانی اجناس در پی افزایش قیمت بنزین بی‌انصافی است
امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نیز یادآوری افزاش قیمت بنزین افزود: مساله بنزین موضوعی بوده که از سوی دولت، مجلس و فرهیختگان اقتصادی تصمیم گیری شده است اما باید خطاب به فروشندگان کالاها و اجناس گفت که افزایش قیمت بنزین ربطی به کالاها و اجناس نداشته و به دور از انصاف است که اجناس هم در پی گرانی بنزین گران شوند.
آیت الله امامی کاشانی با تبریک 17 ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص)، افزود:‌ آن حضرت مقتدایی معصوم و بالاترین و عزیزترین انسان کامل از بدو خلقت است.
وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) پیش از اینکه پیامبر خدا یا یک حاکم اسلامی باشد، تجلی همه اسماء الحسنی بود و همه وجود مبارکشان نور و اخلاق حسنه بود.
آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: آن حضرت انسان کامل و نقطه اعتدال بودند که ظلمت و تاریکی در ایشان راه نداشت و همه انسان ها باید از آن وجود مبارک پیروی کنند.
وی ادامه داد: آن حضرت در حدیثی فرمودند «کسانی که می خواهند به من شبیه باشند باید همه گفتار، رفتار، شنیدار، گام برداشتن ها، همسر و فرزندان و راه زندگی شان نور باشد»، اما امروز قلب ها، دل ها و گفتارها در جامعه ما چگونه است؟ و با کارهایی که در این جامعه شیوع دارد، چه شباهتی می توانیم با پیامبر(ص) ‌داشته باشیم؟
خطیب نماز جمعه این هفته تهران دیگر ویژگی برای شباهت به نبی مکرم اسلام(ص) را انصاف برشمرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: