bazarnews

کد خبر: ۶۲۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
صادرات نفت یکساله در امارات به ازای یک اماراتی، بین ۶۰ تا ۸۰ سال صادرات نفت ایران به ازای یک ایرانی است.
گروه نفت و انرژی بازارنیوز: همیشه این مقایسه در ذهن ایرانی‌ها وجود دارد که ما نفت داریم و امارات، قطر و سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم نفت دارند. چرا آن‌ها در چند دهه گذشته تا این میزان پیشرفت کردند، ولی ما نه!
 
فضای مجازی،آتش افروز این مسئله شد
فضای مجازی بستری شد تا این موضوع بین مردم وسعت بیشتری پیدا کند و از آنجا که اکثر این مقایسه‌ها توسط کانال‌ها و افراد ضد نظام انجام می‌شود، علت این موضوع را ضعف نظام جمهوری اسلامی بیان می‌کنند.تا قبل از آن دسترسی مردم عادی جامعه به اطلاعات کشورهای دیگر به تماشای تلویزیون ختم می شد،اما شبکه های مجازی با سفسته کاری،اذهان عمومی را خدشه دار می کنند.
 
ایران 60 تا 80 برابر امارات جمعیت دارد
اما باید دیدمان را از این سطح بالا‌تر ببریم و منطقی نگاه کنیم. وسعت و جمعیت قطر، امارات و یا کشور‌های دیگر خلیج فارس، به اندازه یک استان که هیچ، به اندازه یک شهر ایران هم نیست. به عنوان مثال، وسعت ایران نسبت به امارات، ۲۰ و جمعیت هم حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ برابر است. بدیهی است که میزان درآمد یک اماراتی از فروش نفت کشورش، چندین برابر یک ایرانی باشد.
 
سهم هر ایرانی از فروش نفت،250 هزار تومان/دولت ماهانه 1میلیون و 250 هزار تومان یارانه می دهد
اگر میزان فروش نفت ایران را روزانه یک میلیون بشکه با قیمت ۶۰ دلار برآورد کنیم، کل مبلغی که ماهانه به هر ایرانی می‌رسد، حدودا ۲۵۰ هزار تومان است. این درحالی است که به گفته خوانساری عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران، میزان کل یارانه‌ای که دولت می‌پردازد، هزار و ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان است که با حساب کتابی حدودی می‌توان فهمید که دولت به هر نفر ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان یارانه می‌پردازد. یعنی دولت هر ماه علاوه بر پول نفت، یک میلیون تومان هم بیشتر خرج مردم می‌کند.
 
اگر درآمد نفتی خرج قشم می شد،الان قشم هم دبی بود
محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: اگر نسبت حجم صادرات نفت به جمعیت بومی ایران و امارات را مقایسه کنیم، مشخص می‌شود صادرات نفت یکساله در امارات به ازای یک اماراتی، بین ۶۰ تا ۸۰ سال صادرات نفت ایران به ازای یک ایرانی است. ما هم اگر درآمدمان از نفت را در جزیره قشم هزینه می‌کردیم، آنجا هم مثل دبی می‌شد.
 
فیلم اظهارات قدیری ابیانه را در زیر مشاهده می کنید:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
نویسنده مقاله کیه
یعنی یه حساب کتاب معمولی هم بلد نیست.
یارانه ای که دولت میده ماهی ۴۵۵۰۰ تومان هست اونم ریالی که فقط با چاپ پول بی پشتوانه هست دولت تورم رو صفر کنه (برای تامین مخارجش پول چاپ نکنه) مردم همون ۴۰ تومن رو هم نمیخان.
خیلی باید کم هوش باشی که نفت و مناب انرژی خود مردم رو به خودشون بدی بعد اسم یارانه بذاری روش .چه یارانه ای مگه منابع نفت گاز و معادل مال دولته؟!!!
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
0
جمعیت ایران ۸.۵برابر امارات هست نه ۶۰_۸۰برابر !!!!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: