bazarnews

کد خبر: ۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
وزیر راه و شهرسازی: طی یکسال گذشته در کمیسیون مشترک ایران و سوریه کارهای بزرگ انجام شد و گام‌های بلند برداشته شده؛ به نحوی که تنظیمات برنامه‌ای و تعاملات روند متعادلی به خود گرفته است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در همایش ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: پیشرفت‌ها و پروژه‌های جبهه مقاومت موجب شده تا شرایط برای حضور مؤثر شرکت‌های ایرانی در سوریه فراهم و کار به صورت عملیاتی آغاز شود؛ این در حالی است که پروژه‌هایی که برای دولت سوریه اولویت دارد، ساخت واحدهای مسکونی و توسعه زیربناهای حیاتی است.

وی تصریح کرد: امشب سند همکاری در کمیته مشترک ایران و سوریه به امضا می‌رسد و در عین حال، تأسیس دو شرکت از سوی دو طرف نکته مهمی است که یکی از آنها شرکتی متناظر با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران و دیگری، شرکت در حوزه اسکان است که نقش کارفرمایی را ایفا می‌کنند تا شرکت‌های ایرانی دارای رتبه و سابقه توسط شرکت‌های مشترک کار را دریافت کنند و البته بحث ترک تشریفات و ضمانت نامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ضمانت شرکت ایرانی را ما انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به این مدل ساختارسازی، خود به خود ورود شرکت‌های ایرانی به این پروژه‌ها هموار می‌شود؛ ضمن اینکه رئیس جمهور سوریه نیز تاکید دارد که برای بازسازی سوریه نقش اول به شرکت‌های ایرانی سپرده شود.

وی گفت:‌ باید شرکت‌های مهندس مشاور فهرست پروژه‌ها را بگیرند تا بتوانند نقش پیشتازی خود را ایفا کنند؛ ضمن اینکه در خصوص مباحث بانکی، حمل و نقل و گمرک به تفاهمات خوبی دست یافته‌ایم؛ این در حالی است که با گسترش فعالیت‌ها جلوه‌های فعالیت‌ها و کارهای متفاوت تجربه می‌شود.

برچسب ها: ایران ، بشار اسد ، سوریه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: