bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر گام برمی‌دارد و ایران کشور پر پتانسیلی از لحاظ انرژی‌های نو مانند انرژی‌های خورشیدی و بادی است. در این میان درحالی که انرژی‌های تجدیدپذیر سیاست قطعی مجلس و دولت است، طبق بررسی‌های انجام شده در بخش باد حدود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده وجود دارد که بسیار قابل توجه است.

آمارها حاکی از آن است که ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۴۰ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود سه میلیارد و ۵۶۶ میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار حدود دو میلیون و ۴۶۱ هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد. این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده بیش از یک میلیارد مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران کاسته و بیش از ۷۸۵ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون ۳۸۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به ۷۶۱ مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۲ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، رضا اردکانیان- وزیر نیرو - در آخرین اظهارات خود درمورد انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست‌ دارند، گفت: حدود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور شناسایی شده که امیدواریم با استفاده از توان متخصصان داخلی بتوانیم در آینده تمامی این ظرفیت را محقق و به مدار بیاوریم.

وی نیروگاه‌های بادی را از مناسب‌ترین نیروگاه‌های تجدیدپذیر دانست و افزود: برای احداث نیروگاه‌های بادی در کشور ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده داریم و در حال حاضر حدود ۳۹ درصد نیروگاه های تجدیدپذیر به نیروگاه‌های بادی اختصاص دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: