bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
اوایل هفته و پس از بازگشایی بازارها نفت در محدوده 57 دلار بازگشایی شد .

گروه نفت و‌انرژی بازارنیوز: حمیدرضا ویلائی - تحلیلگر خانه اقتصاد-بازار نفت خام WTI در ابتدا سعی در تجمع داشت و پس از آن تا محدوده 59 دلار رشد کرد و همانطور که قبلا هم از عدد 59 دلار به عنوان یک مقاومت بسیار مهم یاد کرده بودیم قیمت این بار هم برای شکست مقاومت خود ناتوان بود و از همان منطقه شروع به چرخش کرد و سپس در پایان هفته به روند نزولی شتاب داد تا به خط روند صعودی برسد.
رئیس جمهور ترامپ روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می کند حداقل سالانه تایید کند هنگ هنگ به حد کافی از خود مختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود . پس از امضای این قانون چین هشدار داد که دخالت در موضوع هنگ کنگ ممکن است به روابط و همکاری اقتصادی دو طرفه آسیب برساند و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد . به گفته بسیاری از تحلیلگران امضای این قانون از سوی ترامپ خوش بینی نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین را کاهش داده است . با این حال همچنان درها برای توافق تجاری باز است و چین هم هنوز نشان میدهد برای کاهش فشار بر اقتصاد خود به دنبال یک توافق تجاری با ایلات متحده است . عدم اجرای توافق تجاری به هر دلیلی سیگنالی برای فشار جهت نزول قیمت خواهد بود .
توافق تجاری و تأثیر مثبت آن بر رشد جهانی همچنان در اولویت اول تاثیرگذاری بر قیمت است ، اما هنوز هم چندین موضوع در قیمت نفت تأثیر گذاشته است که یکی از آنها تصمیمات اوپک و نحوه اجرای این تصمیمات است . تردیدها در مورد اجرای موفقیت آمیز کاهش عرضه اوپک در بازار نفت وجود دارد اوپک کاهش مصرف اعضای خود را از 33 به 32.5 (میلیون بشکه در روز)
اعلام کرد. بازار مشتاقانه منتظر نشست تولیدکنندگان در تاریخ 30 نوامبر در وین است تا سهمیه عرضه انفرادی اعلام شود. این موضوع و همینطور پیش بینی در مورد افزایش تولید نفت کشور عراق با توجه به پایان یافتن اعتراضات باعث شد قیمت در 29 نوامبر به میزان 4 درصد کاهش یابد .
از نگاه تکنیکالی ابتدای هفته قیمت در محدوده 57 دلار بازگشایی شد ولی نیروی کافی برای رشد را نداشت و قیمت به شدت متراکم شده بود که این موضوع پیش بینی برای حرکت شارپ بعدی را تشدید میکرد و با توجه به اتفاقات بنیادی هفته گذشته در روز جمعه ریزش شارپی برای نفت داشتیم و قیمت تا محدوده 55 دلار ریزش داشت اکنون قیمت به خط روند صعودی خودش برخورد کرده که حمایت بسیار مهمی برای قیمت محسوب می شود ضمنا اندیکاتور rsi هم در حالت اشباع نزول قرار دارد و در صورت شکست این حمایت با توجه به ضعف در بازار و فشار نزول زیاد قیمت می تواند تا محدوده 53 دلار ریزش داشته باشد . در غیر این صورت و عمل کردن محدوده حمایتی میتوان رشد مجدد قیمت تا محدوده 56 دلار را ییش بینی کرد .

 

نام نویسنده: حمیدرضا ویلائی - تحلیلگر خانه اقتصاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عمران سخاوتی
|
Germany
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
نظرات استاد ویلایی حرف نداره
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: