bazarnews

کد خبر: ۶۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
در همایش تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استان تهران مطرح شد؛
رئیس اتاق بازرگانی تهران: درست است که تحریم‌های خارجی وجود دارد و مشکل ساز است، اما آنچه که در شرایط فعلی کشور موثر است، تحریم‌های داخلی است که مخرب‌تر از خارجی هاست.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استان تهران گفت: خاصیتی که تحریم‌ها برای کشور داشت این بود که توانستیم تولید را در کشور رونق دهیم.

وی افزود: در دو سه سال اخیر که دولت به سمت تثبیت نرخ ارز حرکت کرد، شرکت‌ها و تولیدی‌های زیادی داشتیم که اوضاعشان بهتر شد.

خوانساری ادامه داد: به عنوان مثال، صنعت پوشاک که در گذشته به دلیل قاچاق و نوسان قیمت ارز، ورشکسته شده بود، در حال حاضر با همت مسئولان در مبارزه با قاچاق این محصول و همچنین تثبیت نرخ ارز، اوضاع بهتری دارد. اوضاع صنایع کاشی، سرامیک و مواد غذایی هم به همین ترتیب بهتر شده است.

خوانساری درباره مشکلات بر سر راه تولید در کشور اظهار داشت: درست است که تحریم‌های خارجی وجود دارد و مشکل ساز است، اما آنچه که در شرایط فعلی کشور موثر است، تحریم‌های داخلی است که مخرب‌تر از خارجی هاست.

وی در پایان گفت: دولت که متولی امور است، خودش را از مشورت با بخش خصوصی بی نیاز می‌داند. به همین دلیل سال گذشته ۴۰، ۵۰ بخشنامه صادر شد که هر کدام در تناقض با دیگری بود.

گفتنی است همایش تقدیر از واحد‌های نمونه استان تهران از منظر استاندارد توسط اتاق بازرگانی تهران و و اداره کل استاندارد تهران برگزار شد که در آن از شرکت‌های واحد تولیدی استان تهران با حضور مسئولان اتاق تهران و استاندارد، تجلیل شد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: