bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
سید محمدهادی سبحانیان گفت: یکی از استدلال‌های منتقدین حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد، بحث حمایت از تولید است. اگر کسی ادعا کند که با حذف مالیات بر ارزش افزوده از تولید حمایت کنم، عملا گفته که منطق مالیات بر ارزش افزوده را نفهمیده است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی طی نشستی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع معافیت مالیاتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان یک سازمان دولتی که انتظار داریم کار کارشناسی انجام دهد، در گزارشی که از عملکرد قانون پنچم توسعه در سال 95 داده است، یک عبارت استفاده کرده است که آن را به شما می گویم. گفته که «معافیت های متعدد در این بخش و عدم شفافیت داد و ستد در مناطق آزاد، یکی از معضلات اساسی است و نه تنها بخشی از درآمدها از سبد مالیاتی  حذف می شود، بلکه عدم شفافیت در این مناطق به وجود آمده و منجر به افزایش حجم اقتصاد زیر زمینی شده و به تبع آن فرار مالیاتی را افزایش خواهد داد.» پس ببینید سازمان برنامه چنین حرفی می زند، سازمان امور مالیاتی هم بر اساس نظرات کارشناسی اش چنین حرفی می زند.

 

این ها از منطق مالیات چیزی حالی شان نیست!

وی ضمن انتقاد به استدلال افرادی که خواهان معافیت مناطق آزاد و ویژه هستند، گفت: یکی از استدلال های منتقدین به حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد، بحث حمایت از تولید است. اگر کسی ادعا کند که با حذف مالیات بر ارزش افزوده از تولید حمایت کنم، عملا گفته که منطق مالیات بر ارزش افزوده را نفهمیده است.

 

می گویند با این کار جلوی توسعه صادرات گرفته می شود

وی ادامه داد: یکی دیگر از استدلال ها آن ها این است که می گویند شما با این کار جلوی توسعه صادرات را می گیرید. فارغ از اینکه تجربه گذشته از عدم موفقیت آنها در صادرات می گوید، باید بگویم همین الان بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات نه تنها در مناطق آزاد بلکه در سرزمین اصلی هم مالیاتش صفر درصد است. بنابراین این مسئله، کمک به مناطق آزاد تلقی نمی گردد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: