bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
معاون حسابرسی اداره مالیات تهران گفت: فرش ماشینی را معاف از مالیات نمی‌کنند، ولی فرش دستی را معاف می‌کنند. مگر در بازار چه کسی فرش ماشینی می‌خرد؟ مستضعف. چه کسی فرش دستی می‌خرد؟ آدم متمول.
گروه بازرگانی بازارنیوز: جعفری طی نشستی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع معافیت مالیات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، گفت: برخی معافیت‌ها اصلا معنی نمی‌دهند، وقتی میگویند هدف از این قانون چیست، هدفش با متن قانون مغایرت دارد. در هدف می‌گویند میخواهیم مالیات بر مصرف کالا‌هایی که مصرف لوکس دارد را بگیریم. بعد در متن قانون فرش ماشینی را معاف نمی‌کنند، ولی فرش دستی را معاف می‌کنند. مگر در بازار چه کسی فرش ماشینی می‌خرد؟ مستضعف. چه کسی فرش دستی می‌خرد؟ آدم متمول. تو می‌آیی قند و شکر را معاف می‌کنی، ولی چای را معاف نمی‌کنی؟ مگر چای را چه کسانی می‌خورند؟
 

قانون گذار در رویا سیر میکند

وی در ادامه ضمن انتقاد به قانون گذاری در این زمینه اظهار داشت: «پس قانون گذار مشکل اهدافی دارد. در رویا دارد سیر می‌کند. یک قانون با ۲۵ بند می‌گذارد برای اینکه مبادا یک نفر بخواهد جعل کند. ولی آن طرف که دروازه باز است، و گروه گروه جعل می‌کنند، قانونش در کمیسیون خاک می‌خورد. چون کسی نیست قانون را دو فوریتی کند. همین پژوهشکده مجلس گاهی اوقات از افرادی استفاده می‌کند که اصلاً تخصص در آن حوزه ندارند، ولی فقط حرف می‌زنند.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: