bazarnews

کد خبر: ۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت : از هوشیاری آقای احمدی نژاد بود که سهمیه بندی بنزین را با 100 لیتر در ماه شروع کرد. من مخالف او بودم و علیه‌ او کتاب هم نوشتم، ولی باید هوشمندی‌اش را بگویم.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: علی سرزعیم، کارشناس و استاد اقتصاد، درباره مقایسه سهمیه بندی بنزین در دوران احمدی نژاد با دوره روحانی گفت: از هوشیاری آقای احمدی نژاد بود که سهمیه بندی بنزین را با ۱۰۰ لیتر در ماه شروع کرد. من مخالف او بودم و علیه‌ او کتاب هم نوشتم، ولی باید هوشمندی‌اش را بگویم.

وی افزود: او در ابتدا ۱۰۰ لیتر در ماه سهمیه داد، سپس به صورت سیستمی چک کرد و دید که تعداد زیادی از افراد از سهمیه خود استفاده نکردند. بعد از آن سهمیه را به ۶۰ لیتر در ماه تقلیل داد. نکته جالب این که صدایی هم از کسی در نیامد.

دولت از ایده ما استفاده نکرد

سرزعیم از ایده خود درباره سهمیه بندی بنزین که به دولت تقدیم کرده بود و مورد استفاده واقع نشد صحبت کرد و اظهار داشت:  ما ایده‌ای داشتیم که دولت اصلا از آن استفاده نکرد. نظر ما این بود که اگر به مردم بگوییم همین ۶۰ لیتر را هم نسوزانند و ذخیره کنند، مابه التفاوت نقدی‌اش را با لیتری ۳ هزار تومان به خودتان می‌دهیم.

وی در پایان گفت: اگر این طرح اجرا می‌شد، خیلی از افراد همان ۶۰ لیتر را هم مصرف نمی‌کردند. یعنی برخلاف تصورات، اینگونه نیست که همه کم می‌آورند. واقعا یارانه نقدی خیلی گره گشا بوده است.
 
 
 
مصاحبه گیرنده: مسعود قالیباف
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: