bazarnews

کد خبر: ۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
رییس جمهوری گفت: بودجه سال 99 مانند بودجه سال جاری بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است این بودجه به دنیا اعلام می کند که علی رغم تحریم ما کشور را اداره خواهیم کرد .

به گزارش بازارنیوز، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه علنی امروز یکشنبه 17 آبان ضمن تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور با اشاره همزمانی تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ با ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: و امیدواریم با حضور پرشور مردم بهترین های برای مجلس شورای  اسلامی توسط ملت شریف ما انتخاب شوند و مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده است و امرهم شوری بینهم اجرا و عملیاتی نماید. 
رییس جمهور با تاکید بر اینکه علائم و برآوردها نشان می دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، اظهارداشت: طی ۹ ماه گذشته و به رغم تشدید تحریم‌ها و فشارها، بودجه های جاری به موقع پرداخت گردیده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است و طرح‌های‌ مهم و اساسی که مد نظر دولت بوده یا افتتاح شده و یا تا پایان سال ان شا الله افتتاح خواهد شد.
روحانی گفت: در شرایطی که دشمنان ما آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که با تحریم شدیدشان ملت را از ساخت کشور ناتوان خواهند ساخت و دولت را از اجرای قانون و بودجه مصوب تاتوان خواهند کرد تا امروز ناامید شدند و درآینده هم ناامید خواهند بود.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: برمبنای آنچه خواست ملت و نمایندگان مجلس بوده است در طول ۹ ماه گذشته دولت توانسته است در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه‌ای دولت توانسته است بردارد علیرغم اینکه شرایط بودجه‌ای ما و شرایط اقتصاد ما به گونه‌ای بود که در سال گذشته تا اسفند شرایط ما شرایط از لحاظ اقتصادی بسیار نامساعد بود، از اسفند گذشته تقریبا اقتصاد ما مسیر راه درست خود را آغاز کرد و در اردیبهشت امسال آثارآن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم.
وی افزود:همان گونه که مطلع هستید تورم ۵۲ درصد نقطه به نقطه به ۲۷ درصد رسید و رشد اقتصادی که سال گذشته مفنی بود امیدواریم و علائم این چنین می گوید براوردها این است اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد و امیدوارم ما به این هدف امسال دست پیدا کنیم.
 شرایطی ما هم در سال آینده پیش بینی ما آن است با کمک همدیگر می توانیم این راه را ادامه دهیم در بخش صنعت صنایع بورسی ما در ماه‌های گذشته رشد ۳.۷ درصد در تولید و ۱۴.۵ نیم در ارزش و فروش داشته و این به این معناست که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است.

گفتنی است وزرای آموزش، ارشاد، نفت و رییس دفتر رییس جمهور نیز در این جلسه حضور دارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: