bazarnews

کد خبر: ۶۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه، مدتی پیش با حضور در برنامه پایش، درباره برخی ابهامات ایجاد شده در خصوص میزان صادرات مناطق آزاد و وسعت عجیب مناطق آزاد کشور، سخن به میان آورد.
گروه بازرگانی بازارنیوز: مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه، مدتی پیش با حضور در برنامه پایش، درباره برخی ابهامات ایجاد شده در خصوص میزان صادرات و وسعت عجیب مناطق آزاد و ویژه کشور، سخن به میان آورد.

صادرات ۱۶۱ میلیاردی مناطق آزاد؟

وی در این برنامه ضمن اشاره به صادرات محور بودن مناطق آزاد، مدعی شد در شش سال گذشته، مناطق آزاد صادراتی معادل ۱۶۱ میلیارد دلار داشته اند و این رقم برای هر سال حدودا ۲۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما از چگونگی و نحوه محاسبه این آمار، هیچگونه صحبتی نشد.

وسیع‌ترین منطقه آزاد دنیا در ایران!

بانک همچنین در پاسخ به سوال مجری پیرامون وسعت بیش از حد مناطق آزاد و افزایش بی رویه قیمت زمین‌ها در مناطق مذکور، با طفره رفتن از اصل موضوع، گفت: به علت نبود زیرساخت، این مناطق چندان گران نشده اند!

گفتنی است بر اساس آمار به دست آمده، میانگین وسعت مناطق آزاد ایران، ۱۲ برابر متوسط جهانی است. همچنین منطقه آزاد ماکو با ۵۰۰ هزار هکتار وسعت، وسیع‌ترین منطقه آزاد جهان لقب گرفته است.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: