bazarnews

کد خبر: ۶۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
در جریان رایزنی‌های تجاری ایران و ازبکستان، اعلام مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از این حکایت داشت که همکاری‌های مشترکی بین این منطقه آزاد تجاری و ازبکستان انجام خواهد شد که در این رابطه موضوع ایجاد هاب لجستیکی مورد توجه قرار دارد.

کردی با بیان این‌که در زمینه های لازم برای دسترسی آسان به کریدورهای انتقال کالا، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری‌های ایران و ازبکستان از طریق کشورمان وجود دارد، گفت: در چارچوب فرصتهای کریدور شمال و جنوب و امکانی که برای دسترسی به کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق ایران ایجاد می‌شود می توان از طریق چابهار، سرخس و ترکمنستان این شرایط را مهیا کرد.

وی با بیان این‌که در بازدیدی که از یکی مناطق ویژه ازبکستان انجام شده، ظرفیت همکاری های مشترک مورد بررسی و توجه قرار گرفته است، افزود: در جمع بندی که با طرف های ازبک انجام شده است، می‌توانیم یک هاب لجستیکی با یکی از مناطق ویژه اقتصادی این کشور برقرار کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که مذاکرات خوبی بین این منطقه و طرف‌های ازبکی انجام شده، گفت : می‌توان ارتباط مناسبی بین منطقه ویژه ناوایی در ازبکستان و سرخس ایجاد کرد و با توجه به افزایش همکاری با کشور ازبکستان به عنوان مرکز اصلی تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای میانه می‌توان به سایر کشورهای منطقه دسترسی پیدا کرد.

کردی همچنین با اشاره به این‌که با توجه به حجم مبادلات تجاری ازبکستان با هند، چابهار به عنوان یک بندر مهم می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه روابط این دو کشور داشته باشد، ادامه داد: در چارچوب همکاری‌های مشترک می‌توان زمینه‌ی تسهیلات انبارداری و سایر مشوق‌های مرتبط با منطقه آزاد را به طرف ازبک ارائه کرد.

برچسب ها: لجستیک ، چابهار ، ازبکستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: