bazarnews

کد خبر: ۶۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کمیته آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه کمیته روانشناسی این فدراسیون اقدام به برگزاری کارگاه یک روزه روانشناسی ویژه مربیان رشته‌ورزشی فوتبال کرده‌اند که روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۶ آذرماه) برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه آموزشی این فدراسیون به صورت آنلاین نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

لاله سامع رییس کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: برگزاری چنین دوره‌ای برای رشته‌های توپ و تور، رشته‌های ورزشی و رشته‌های توپ و راکت در نظر گرفته شده است، در ابتدای امر قرار بود این کارگاه برای کلیه رشته‌ها به صورت یکپارچه برگزار شود، اما با توجه به استقبال مربیان فوتبال تصمیم بر این شد تا برگزاری این دوره برای رشته‌های مختلف ورزشی تفکیک  شود؛  دوره‌ای که به صورت یک روزه از ساعت هشت تا ۱۶ به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به این‌که مسائلی نظیر اضطراب، استرس و اعتماد به نفس با ورزشکاران همراه است و به سلامت روان آن‌ها مربوط می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این مسائل به مربی باز می‌گردد و قرار است در این دوره کنترل اضطراب، استرس، خشم و موارد این چنینی برای مربیان مدنظر قرار گیرد. در مهرماه سال جاری نیز دوره سراسری با کمک کمیته‌های روانشناسی هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها مدنظر قرار گرفت که تحت عنوان مربیان گروه سنی پایه بود و در مجموع ۱۵۰۰ مربی در آن دوره شرکت کردند.

رییس کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به بازخوردهای مناسب به دست آمده از دوره برگزار شده در رده پایه، خاطر نشان کرد: پس از آن تصمیم گرفتیم تا علاوه بر گروه سنی پایه این دوره برای گروه‌های سنی بالاتر نیز برگزار شود. مربیان شرکت‌کننده در این دوره با بحث فلسفه مربیگری آشنا می‌شوند و در راستای رسیدن به اهداف یک ورزشکار به آن‌ها کمک می‌کنند. مساله‌ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مقوله مربیگری و آموزش تحت‌الشعاع مسائل مالی قرار نگیرد و مربیان بتوانند به هدف اصلی شغل خود که کمک کردن به یک ورزشکار است دست یابند.

سامع ادامه داد: با توجه به این‌که ورزشکاران در مسابقات شرکت می‌کنند یکی از مباحث مهم نتیجه‌گرایی برای آن‌هاست و این مساله موجب شده تا یک ورزشکار اضطراب زیادی را تجربه کند. ما تلاش خواهیم کرد تا تمرکز بر عملکرد یک ورزشکار معطوف شود و تاکید مربیان بر این مساله باشد، چرا که به طور حتم نتیجه در پی تلاش حاصل می‌شود و حتی اگر یک ورزشکار نتواند نتیجه کسب کند اما اگر از عملکرد خود راضی باشد به طور حتم از وضعیتش لذت خواهد برد.

وی با اشاره به این‌که در دوره مذکور کنترل اضطراب، کنترل خشم، مقوله اعتماد به نفس، انگیختگی و... برای مربیان مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: باید بدانید که خود روانشناسان نیز نیاز به یک درمانگر دارند، چرا که روانشناس نیز  انسان است و با توجه به این‌که دائما از مشکلات دیگران مطلع می‌شود با چالش‌های خاصی همراه خواهد بود، بنابراین دراین دوره به مربیان آموزش داده می‌شود که چگونه بتوانند خود را مدیریت کنند و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: