bazarnews

کد خبر: ۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس موادی از طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را بررسی کرده و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاحاتی در آن اعمال کردند.

متن زیر به انتهای تبصره ۱ ماده واحده این طرح الحاق می‌شود:

چنانچه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون علاوه بر رشته‌های مزبور به سایر رشته‌ها نیاز داشته باشند، می‌توانند فهرست رشته‌های مورد نیاز را به سازمان اداری و استخدامی کشور برای طرح و تصویب در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به منظور جذب ارائه نمایند.

تبصره ۴ ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتری هستند از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردار می‌باشند و افرادی که به عنوان کارگزار بیمه در صندوق بیمه کشاورزی مشغول خدمت می‌باشند و آزمون‌های ورودی یا آموزش‌های ضمن خدمت را با موفقیت طی نموده‌اند از شرکت در آزمون‌های عمومی و تخصصی معاف هستند و شرکت در آزمون‌ عمومی برای سایر افراد فاقد یکی از دو شرط مزبور الزامی است. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آیین‌نامه اجرایی مشتمل بر نحوه‌ی بکارگیری و سهمیه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

تبصره ۷ ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه که به تایید بانک کشاورزی می‌رسد را با اخذ کل حق بیمه (شامل سهم کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه‌ شده) از کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت نقد و اقساط بپذیرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: