bazarnews

کد خبر: ۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کیانوش جهانپور در گفتگو با بازارنیوز:
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: قطعا این اتفاق روی خواهد داد ولی این که امروز ،یکجا و به صورت دفعی قطعا امکان پذیر نیست.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به خبر دستور نهاوندیان،معاون اقتصادی رئیس جمهور به وزیر بهداشت مبنی بر لزوم جایگزینی دفترچه های الکترونیک به جای دفترچه های کاغذی بیمه سلامت تا دهه فجر امسال،گفت: با توجه به طرح پرونده نظام  الکترونیک سلامت،ما به سمتی می رویم که  به تدریج موضوع دفترچه های کاغذی حذف شود. این مستلزم این است که بعد از برقراری و استقرار پرونده الکترونیک سلامت، به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک که در دستور کار است و همچنین ارتباط مراکز دولتی و خصوصی بر قرار شود، روی آوریم.

وی افزود: قطعا این اتفاق روی خواهد داد ولی این که امروز و یکجا و به صورت دفعی قطعا امکان پذیر نیست.

 

جهانپور درباره مسیر رسیدن به دفترچه الکترونیک و  پایان دفترچه های کاغذی گفت: پرونده الکترونیک تقریبا مستقر شده است.بعد از آن استقرار مراکز درمانی خصوصی و دولتی به پرونده الکترونیک و سازمان های بیمه‌گر در دستور کار است.پس از آن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مطرح است.

وی در پایان، درباره زمان پایان این طرح اظهار داشت: زمانی که همه بخش های خصوصی ، خیریه ها و دولتی همه به این سامانه ها متصل شدند،آن زمان می توانیم عملا اعلام کنیم که دفترچه کاغذی به پایان رسیده است.تلاش ما این است که تا پایان سال 1400 تمامی این اتفاقات به سرانجام برسد.

 

 

مصاحبه گیرنده: بهزاد قبادی مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: