bazarnews

کد خبر: ۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کارتخوان‌های فعال در خارج از کشور در بسیاری موارد برای پولشویی و نقل و انتقال‌های مشکوک مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این کارتخوان‌ها نقشی فعال در تلاطم ها و بحران‌های ارزی در سال های اخیر ایفا کرده‌اند، بنابراین سیاست مسدودسازی این کارتخوان‌ها پیگیری می‌شود.
بر این اساس، تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور به روش‌های مختلف تحت پایش قرار می‌گیرد تا در حد ممکن از بروز هرگونه تخلف اعم از انجام تراکنش با کارت‌خوان‌های خارج از کشور جلوگیری شود.
در تازه ترین گام برای ساماندهی و برخورد با کارتخوان‌های غیرمجاز خارج از کشور، روند شناسایی دارندگان این کارتخوان‌ها آغاز شده تا از این طریق، کارتخوان‌های آنها در داخل کشور نیز غیرفعال شود.
بر این اساس، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرده است: در ادامه اقدامات نظارتی مرتبط با کارتخوان‌های خارج از کشور، از این پس نام و کد ملی دارندگان کارتخوان فعال در خارج از کشور در فهرست سیاه قرار می‌گیرد و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تعریف شده در ایران که با همان کد ملی فعال است، مسدود و از دریافت خدمات پذیرندگی محروم خواهند بود.
این اقدامات نظارتی در راستای اجرای مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارتخوان‌ها خارج از کشور انجام می‌شود.
پیش از این نیز به دستور بانک مرکزی، روند شناسایی و مسدود سازی کارتخوان‌های فعال در خارج از کشور آغاز شده بود و بر این اساس، حدود 1500 کارتخوان فعال در خارج از کشور توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت، شناسایی و مسدود شده است.

فصل بانک/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: