bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
میزان درآمد‌های مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه دسامبر به سه تریلیون و ۵۰۶ میلیارد و ۱۴۹میلیون ۷۸۲ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه دسامبر به طور متوسط ۱۰ هزار و ۶۱۷ دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۸ هزار و ۳۸۵ دلار بوده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد، دولت آمریکا تا پایان ماه سپتامبر به یک تریلیون و ۷۲۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۳۲ میلیارد و ۲۹۳ مییلیون دلار بوده است.

تا پایان ماه دسامبر، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۱۶درصد رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبت مخارج به تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا  در بازه ۱۲ ماهه منتهی به دسامبر به ۲۱ تریلیون و ۷۰۴ میلیارد و ۸ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۰ میلیون ۲۳۰ هزار و ۷۲۱ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۹۴۵  نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۹۸  نفر در بخش خصوصی مشغول به کار بوده اند و ۸ میلیون ۸۵۳ هزار و ۱۸۰ نفر نیز خود اشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۱ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۷۹ نفر به صورت تمام وقت و ۲۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۸۷۷ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند. هم چنین ۵۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۶۶ نفر بازنشسته تا پایان این ماه در امریکا بوده اند.

در شرایطی که تا پایان ماه نوامبر ۳۶ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۷۶ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۶۹ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: