bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
در اینفوگرافیک درج شده، واکنش بورس به شوک‌های اقتصادی ۳ سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است که در صدر آن، افت شاخص بورس به واسطه ترور شهید قاسم سلیمانی است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بامداد روز گذشته فرمانده سپاه قدس، سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل آمد. شوک اقتصادی ایجاد شده به واسطه این واقعه غم انگیز، سبب شد که بازار سرمایه با افتی کم سابقه که معادل 4.3 درصد است، مواجه شود. پیش از این اخباری مبنی بر رشد 2 درصدی نفت در بورس جهانی منتشر شده بود که نشان می دهد یک اتفاق سیاسی، تا چه اندازه می تواند بر بازار یک کشور فائق بیاید.

 

ریزش بورس در پی سرکار آمدن ترامپ

در 3 سال گذشته و در اتفاقاتی مشابه، رئیس جمهور شدن ترامپ نیز شوکی به بازار سهام وارد کرد. میزان افت شاخص پس از این اتفاق، 1.8 درصد اعلام شد.

 

سهم اتفاقات آرامکو، حمله داعش به مجلس و توقیف کشتی 

این در حالیست که حمله به آرامکو و حمله داعش به مجلس، هردو 0.7 درصد افت را نصیب بازار سرمایه کردند. همچنین توقیف نفتکش ایرانی توسط کشور انگلیس شوکی متوسط را به بازار وارد کرد که سبب شد 1.4 درصد افت شاخص در اولین روز بورسی پس از این اتفاق، رخ دهد.

 

کارشناسان: نفروشید، شکار کنید!

طبق نظر کارشناسان، این اتفاقات اثراتی موقتی و بسیار کوتاه مدت بر بازار سهام خواهد داشت و پس از یک الی 2 روز، وضعیت بازار ایستا خواهد شد. همچنین کارشناسان معتقدند شوک های اقتصادی ایجاد شده، فرصتی خوب برای شکار و اضافه کردن سهام است و فروش در این مقطع زمانی، به صلاح نیست.

ریزش کم سابقه بورس در پی شهادت سردار سلیمانی/ واکنش بورس به شوک‌های ۳ سال اخیر چه بود؟ +اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: