bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
پدرو نیکولاچی داکوستا، تحلیلگر اقتصادی آمریکایی در یادداشتی از اثر منفی اقدام ترامپ، سخن گفت.

گروه بین الملل بازارنیوز : پدرو نیکولاچی، روزنامه نگار و تحلیلگر اقتصادی که در خبرگزاری رویترز، وال استریت ژورنال و بیزنس اینسایدر قلم می زند، در یادداشتی کوتاه نوشت : بعد از جنگهای تجاری، گویا ترامپ، اهداف واقعی را نشانه گرفته است. رئیس جمهور آمریکا با ترور فرمانده ارشد نظامی ایران (قاسم سلیمانی)، دوباره تنش را در منطقه خاور میانه افزایش داد. این اقدام ترامپ در رسانه های جهان به عنوان یک اقدام خطرناک قلمداد شد.

نظر تحلیلگران اقتصادی آمریکایی در مورد شهادت سردار سلیمانی + نمودار

بلافاصله پس از این اقدام، با اعلام ایران مبنی بر گرفتن "انتقام سخت"،عدم اطمینان به آینده بازار انرژی زیاد شد و در پی آن، قیمت نفت 4 درصد افزایش یافت و بازار بورس، با شدت زیادی ریزش کرد.گرچه معمولا پیش بینی وضعیت اقتصادی، پس از هر کشمکش و چالش نظامی، دشوار است، اما این هراس و ترس از بروز جنگ، باعث نگرانی فعالان اقتصادی در این حوزه شده است.

اطلاعات به دست آمده از موسسه مدیریت عرضه آمریکا (Institute for Supply Management) بیانگر آن است که تولید کارخانه ای آمریکا، در ماههای پایانی سال اخیر، به پایین ترین میزان خود در ده سال گذشته رسیده است. در ماه پایانی سال 2019، این عدد 47.2 بود که به معنای در حال انقباض بودن صنعت این کشور است.

دنیل سیلور، تحلیلگر اقتصادی جی پی مورگان می نویسد :

 ما فکر می کردیم که کاهش تنش جنگ تجاری در چند ماه اخیر، باعث شتاب ثبات تجاری و همچنین افزایش سود سرمایه گذاری تجاری خواهد شد. اما بررسی های موسسه مدیریت عرضه، بیانگر خلاف این موضوع است.

نظر تحلیلگران اقتصادی آمریکایی در مورد شهادت سردار سلیمانی + نمودار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: