bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
گیتس در وبلاگ خود نوشت: اگر پول بیشتری داشته باشید، باید مالیات بیشتری بدهید، و این شامل من و همسرم هم می شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: یکی از اجزای مالیات بر درآمد، مالیات بر عایدی سرمایه است که امروزه در بسیاری از کشورها اعمال می‌شود، این مالیات بر بازدهی حاصل از سرمایه‌گذاری در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وضع می‌شود. از معرفی مالیات بر عایدی سرمایه در جهان بیش از یک قرن می‌گذرد، اما سرعت گسترش این مالیات در ۵۰ سال اخیر، آن را بعد از مالیات بر ارزش افزوده، در جایگاه دوم قرار داده است.

 

گیتس: از من و همسرم مالیات بگیرید!

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و از ثروتمندترین افراد جهان، بار دیگر به بحث مالیات بر ثروت ورود پیدا کرد و با انتشار یادداشتی در وبلاگ خود، به این مسئله دامن زد. وی معتقد است که او و میلیاردهای تحت مدیریتش، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند تا به کمکی در جهت رفع نابرابری و تبعیض کنند.

گیتس همچنین در وبلاگ خود نوشت: اگر پول بیشتری داشته باشید، باید مالیات بیشتری بدهید، و این شامل من و همسرم هم می شود.

اظهار نظر جالب گیتس درباره مالیات از ثروتمندان/ از من و همسرم مالیات بگیرید!

این سیستم عادلانه نیست!

گیتس همچنین با اشاره به شکاف روز افزون طبقاتی ایجاد شده بین ثروتمندان و فقراء در ایالات متحده، اظهار داشت: «این سیستم عادلانه نیست و دلیلی برای کارهایی که به مذاق ثروتمندان خوش می آید، وجود ندارد.»

گیتس معتقد است برای حل این مشکل، دولت می بایست مالیات افراد ثروتمند را افزایش دهد. او در ادامه اظهاراتش گفت: «افزایش مالیات بر عایدی سرمایه، فشار بیشتری را به ثروتمندان منتقل می کند». وی همچنین از مالیاتی عادلانه برای کشور و ایالات سخن گفت و از مسئولین خواستار بستن نقاط ضعف در مسیر گرفتن مالیات از ثروتمندان شد.

 

عضو حزب دموکرات: باید 6 درصد از ثروتمندان مالیات گرفته شود

گفتنی است پیش از این، الیزابت وارن از اعضا حزب دموکرات، با انتقاد از فرار مالیاتی میلیاردها، خواستار مالیات 6 درصدی از ثروتمندان شده بود.

اظهار نظر جالب گیتس درباره مالیات از ثروتمندان/ از من و همسرم مالیات بگیرید!

در ماه نوامبر سال گذشته، گیتس پس از مدتی شک و تردید، با اعلام اینکه نابرابری ثروت، مسئله مهمی است، به جمع حامیان کمپین مالیاتی وارن پیوست.

اگرچه گیتس طی دهه گذشته میلیاردها دلار به خیریه ها اعطا کرده است، ولی ارزش خالص سرمایه وی به لطف سیاست های مالیاتی مطلوب و صعود بازارهای سهام در این دوره، بیش از 50 میلیارد دلار افزایش یافته است. گفتنی است به طور تفصیلی، ارزش خالص گیتس در طی ده سال گذشته بیش از دو برابر شده است و از 53 میلیارد دلار در سال 2010 به 108.5 میلیارد دلار رسیده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: