bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
بارسلونا به دنبال یک ستاره بزرگ است، اما خرید بازیکنی مانند کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن بسیار دشوارتر از نیمار خواهد بود و فرانسوی‌ها به آسانی اجازه جدایی او را نخواهند داد.

بارسلونا کم کم در حال مهیا ساختن خود و برنامه ریزی برای روزهای پس از لیونل مسی است و با توجه به دشواری جذب ستاره های بزرگی مانند کیلیان امباپه و هری کین، شاید نیمار تنها گزینه موجود برای بارسلونا در سال 2020 باشد. خبر خوش برای بارسلونا، وجود بندی در قوانین فیفاست که کار انتقال نیمار را تسهیل می کند.

تلاش بارسلونا برای جذب نیمار در سال 2020 نیز تکرار خواهد شد. در تابستان سال گذشته و با توجه به اینکه لیونل مسی نیز علاقه زیادی به بازگشت ستاره برزیلی به نوکمپ داشت، تمام ارکان مدیریتی بارسلونا نهایی تلاش را برای توافق با پاری سن ژرمن انجام دادند، اما در نهایت باشگاه متمول فرانسوی اعلام کرد حاضر نیست نیمار را با رقمی کمتر از 222 میلیون یورو که دو سال قبل برای خریدش پرداخت کرده بود بفروشد و این انتقال منتفی شد؛ اما به نظر می رسد پاریسی ها در تابستان 2020 راحت تر حاضر به جدایی نیمار خواهند شد.

در تابستان بعدی شرایط متفاوت خواهد بود. با توجه به عدم علاقه نیمار به تمدید قرارداد با پاری سن ژرمن، این بازیکن می تواند به بندی از قوانین فیفا برای ترک فرانسه استناد کند. این بند حاکی از آن است اگر بازیکنی بعد از سه سال حضور در یک باشگاه قراردادش را تمدید نکرده، می تواند با بالاترین رقمی که این نهاد تعیین می کند تیم مذکور را ترک کرده و راهی باشگاه دیگری شود، رقمی که از نظر نیمار و بارسلونا 180 میلیون یورو خواهد بود.

 

البته نظرسنجی اخیر موندو دیپورتیوو نشان داد همه هواداران خواهان بازگشت او نیستند. اتفاقات سال های اخیر و جدایی نیمار و همچنین شکایت در مورد بند پاداش، وجهه او در بارسلونا را کمی خدشه دار کرده و همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات، خرید او از نظر اقتصادی با ریسک بالایی همراه خواهد بود.

 

اما به دو دلیل امکان انتقال نیمار به نوکمپ بالاست؛ ابتدا اینکه بارسلونا به دنبال یک ستاره بزرگ است، اما خرید بازیکنی مانند کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن بسیار دشوارتر از نیمار خواهد بود و فرانسوی ها به آسانی اجازه جدایی او را نخواهند داد.

 

همچنین تاتنهام نیز تمایلی به فروش هری کین ندارد و سیاست این باشگاه در مورد کریستن اریکسن نشان داد آنها ترجیح می دهند بازیکنانی که قرارداد دارند را تا پایان حفط کنند. لائوتارو مارتینز؟ اینتر به دنبال به پایین کشیدن سلطنت یوونتوس بوده و به راحتی ستاره جوان خود را از دست نخواهد داد.

جوزپ بارتومئو مدت ها پیش عنوان کرد بارسلونا باید خود را برای دوران بعد از لیونل مسی که در ماه ژوئن 33 ساله می شود آماده کند. هیچ بازیکنی به اندازه نیمار در حمل توپ و پیروزی در نبردهای یک به یک تبحر نداشته و او می تواند علاوه به بازی در جناحین، به عنوان مهاجم شماره نه کاذب نیز به میدان برود. همین عوامل باعث شده نیمار خرید احتمالی و گزینه شماره یک بارسلونا در تابستان پیش رو به شمار بیاید.

برچسب ها: نیمار ، بارسلونا ، لالیگا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: