bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
در پی نا آرامی‌های اخیر منطقه اتفاق افتاد؛
ریزش اخیر بازار‌های بورس در آمریکا و دیگر مناطق جهان نگرانی‌های بسیاری را برای سرمایه گذاران بار آورده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته  شدند.

 

تحفه ای به نام رز سرخ در بازار آمریکا!

شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۸۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۶۳۴.۸۸  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۷۱ درصد کاهش تا سطح ۳۲۳۴.۸۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۷۹ درصدی در سطح ۹۰۲۰.۷۷ واحدی بسته شد تا بازار بورس آمریکا همچون رز سرخ، رنگی را به خود بگیرد که به مذاق سرمایه گذارانش خوش نیاید.

بازار سهام آمریکا در سراشیبی/ بورس اروپا و آسیا هم خونین شد

 

اروپا هم در امان نیست

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۵۴۶.۰۳ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۱.۲۴ درصدی در سطح ۵۹۶۹.۳۱ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۳۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۸۴.۶۳  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۳۱ درصد پایین رفت و به ۹۵۲۰.۲۰ واحد رسید.

 

بورس آسیا و ریزش های پی در پی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا مشابهی داشتند تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۹۱ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۲۰۴.۸۶ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۷۹ درصدی به ۲۸ هزار و ۲۲۶.۱۶ واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۰.۳۸ درصدی در سطح ۴۱۲۹.۳۰  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۷۳۵.۷۱  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

 

غول انرژی عربستان، پایین تر از کف کانال

شاخص سهام تداول عربستان حدود ۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌تر از ۸۲۳۰ واحد رسید. سهام غول انرژی عربستان به پایین‌ترین قیمت از زمان عرضه اولیه سهام خود رسید و در ۳۴.۵۵ ریال معامله شد. بازارهای سهام دوبی بیش از ۳ درصد سقوط کردند، در حالی که شاخص بورس قطر ۲.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص سهام برتر کویت ۴ درصد سقوط کرد. شاخص کل سهام مصر هم حدود ۲.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: