bazarnews

کد خبر: ۶۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
آمار رسمی نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

آمار منتشره از سوی آژانس دولتی گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (KOTRA) نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در فاصله ژانویه تا نوامبر 2019 به 259 میلیون دلار رسید که 88.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 کاهش داشت.
کره جنوبی از نظر میزان صادرات به ایران در رتبه چهاردهم قرار دارد اما در میان 20 صادرکننده بزرگ به ایران بزرگترین میزان کاهش را داشته است.
چین با وجود کاهش 38.8 درصدی میزان صادراتش به ایران، در صدر فهرست بزرگترین صادرکنندگان به ایران قرار دارد در حالی که آلمان با کاهش 49.1 درصدی صادراتش، در رتبه ششم جای دارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کاهش صادرات کره جنوبی در نتیجه تحریمهای آمریکا پس از خروج این کشور از برجام در سال 2018 روی داد.
طبق گزارش KOTRA، تا اکتبر 2019 حدود 83 شرکت خارجی که پیش از آن در ایران فعالیت داشتند، کسب و کارشان در این کشور را متوقف کردند اما با این حال تجارتشان را با ایران توسعه دادند.
صادرات از امارات متحده عربی به ایران در مدت مذکور 16.8 درصد رشد سالانه داشت که دومین رشد بزرگ در میان کشورهای صادرکننده به ایران بود در حالی که صادرات هند 43.8 درصد رشد داشت.

فصل اقتصاد /

برچسب ها: صادرات ، کره جنوبی ، ایران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: