bazarnews

کد خبر: ۶۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
سید علی عظیمی با بیان این مطلب گفت: این اقدام بیولوژیکی با هدف توسعه جنگل کاری و با کاشت گونه‌های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک اقاقیا انجام شده است.

وی درباره دیگر اقدامات بیولوژیکی که در سطح استان تهران و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرائی شده افزود: در بخش مرتع پروژه بوته کاری (کاشت گونه آتریپلکس) در سطح ۱۳۵ هکتار در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد به مرحله اجرا درآمده و این عملیات مراحل پایانی خود را طی می کند.

عظیمی تصریح کرد: عملیات بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر که در سطح ۸۵۰ هکتار و به منظور بهبود پوشش گیاهی و استفاده حداکثری از نزولات آسمانی در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین اجرا شده یکی دیگر از پروژه های بیولوژیکی است که از پیشرفت فیزیکی صددرصدی برخوردار می باشد و به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه های مثمر و غیر مثمر در سطح ۵۶ هکتار در دستور کار قرار دارد.

عملیات جنگل کاری برای رسیدن به توسعه پایدار، کنترل روان آب ها و جلوگیری از سیلاب ها در مراتع انجام می شود.

برچسب ها: تهران ، آبعلی ، بیولوژیک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: