bazarnews

کد خبر: ۶۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر، ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار ایرانی فاقد خودرو هستند و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان مالک هیچ خانه و زمینی نیستند.
به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پرداخت بسته حمایت معیشتی برای هر خانوار ایرانی به دفعات زیاد آزمون وسع انجام می‌شود تا از بین جمعیت کل، ۶۰ میلیون نفری که شرایط ضعیف تری نسبت به دیگران دارند مشخص شوند.
محمد شریعتمداری در چهل و یکمین گردهمایی کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش استان‌های کشور که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: آزمون وسع در میان چندین روش مطرح، عادلانه‌ترین روش بوده و براساس آن خانوار‌های ضعیف‌تر و در دهک‌های پایین‌تر درآمدی برای بسته حمایت معیشتی مشخص شدند.  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با احتساب درصد خطا در آزمون انجام شده، قطعا ۶۰ میلیون نفری که در این طرح قرار گرفته و مشمول شده اند، نسبت به سایر افراد جامعه کم برخوردارتر بوده اند. این به معنی این نیست که سایر افراد ثروتمند و برخودارند، بلکه نشان دهنده این است که بخش زیادی از جمعیت کشور در سطوح متوسط به پایین درآمدی قراردارند.  
وی با تاکید بر اینکه روش کنونی نسبت به سایر روش‌ها به عدالت نزدیک‌تر است، گفت: این آزمون به صورت مداوم و هر دو ماه یکبار انجام می‌شود و در فرآیند اجرا به طور قطع درصد خطای آن کاهش می‌یابد. برهمین اساس هم اگر در ماه‌های آتی افرادی شامل طرح شوند، مجددا برای آن‌ها بسته حمایتی فعال خواهد شد.  
شریعتمداری تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار ایرانی فاقد خودرو هستند و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان مالک هیچ خانه و زمینی نیستند.



فارس /
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: