bazarnews

کد خبر: ۶۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
امیر ناظمی گفت: مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دفتر رئیس جمهور ارسال شده اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم توسط آقای روحانی امضا نشده است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: در همین رابطه، امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره آخرین وضعیت سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین» گفت: دو مرحله قبل از شروع به کار این سامانه وجود دارد. مرحله اول این که اجرای این سامانه به سازمان فناوری اطلاعات ابلاغ شود. مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دفتر رئیس جمهور ارسال شده اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم توسط آقای روحانی امضا نشده است..

وی افزود: مرحله بعد از این که به ما ابلاغ شد و قانونا من موظف شدم که چنین کاری را انجام دهم، باید ردیف بودجه‌ای برای آن مشخص شود و ما بودجه داشته باشیم که چنین کاری را انجام دهیم. این مورد هم هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

*سازمان فناوری اطلاعات در صدد انتشار مناقصه است

ناظمی تاکید کرد: با این حال ما مطالعات داخل سازمانی و همچنین نوشتن درخواست ارائه پیشنهاد (RFP)  را آغاز کردیم که چگونه بتوانیم مناقصه را برگزار کنیم. شناسایی پیمانکاران را انجام دادیم؛ و در صدد انتشار مناقصه هستیم. ولی این که در چه مرحله‌ای هست، بنا بر آن دو مرحله‌ای که گفتم، متوقف مانده و شروع به کار نکرده است.

 

ناظمی از عدم همکاری دستگاه‌های مختلف برای اجرای کار سخن گفت و اظهار داشت: این طرح، طرحی جامع بین ۱۷ دستگاه دولتی و غیر دولتی است که این دستگاه‌ها از جمله شهرداری که خارج از دولت است، سازمان ثبت اسناد و املاک که زیر نظر قوه قضاییه است، سازمان مراتع و جنگل داری، سازمان مسکن و... باید اطلاعات خودشان را به اشتراک بگذارند تا بشود چنین بانکی به وجود آورد.

 

وی در پایان در جواب انتقاداتی که از این سازمان مبنی بر درخواست بودجه بالا برای این طرح داشته است و می‌توان این طرح را با بودجه‌های پایین‌تر هم انجام داد گفت: هنوز بودجه‌ای تخصیص داده نشده و هنوز حرفی از بودجه زده نشده. شما یک مصوبه برای بودجه پیدا کنید، بعد از من طلبکار باشید.

 

*پنجره واحد مدیریت زمین به چه کار می آید؟

لازم به ذکر است،سامانه «پنجره واحد مدیریت زمین»،سامانه ای برای ضابطه مند شدن امور زمین در کشور است که با راه اندازی آن،بسیاری از تخلفات نظیر زمین‌خواری، جعل مجوزها و استعلامات، وقوع تبانی و ارتشاء بین متقاضی و کارشناسان سازمان ها و سواستفاده متخلفین به دلیل تعدد سازمان های متولی حوزه زمین جلوگیری خواهد شد و استعلامات و مجوزها و همه فرایندهای مرتبط با امور زمین به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه اینترنتی واحد و بصورت متمرکز صورت خواهد گرفت.

 

بازارنیوز به دلیل تنویر افکار عمومی مصاحبه با رئیس سازمان فناوری اطلات را منتشر نموده و اطلاعات تکمیلی و صحت و سقم این مطالب را در گزارشی طی روزهای آینده بررسی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: