bazarnews

کد خبر: ۶۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
بازارنیوز بررسی می کند؛
سابقه خوب «میشوستین» رئیس سابق خدمات مالیاتی کشور روسیه، این امید را به روس‌ها می‌دهد که او بتواند به عنوان نخست وزیر، اقتصاد راکد کشورش را پویا کند. کاری که روس‌ها در سال‌های اخیر در آن، ناتوان بوده اند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: نام میخائیل میشوستین در گذشته هرگز به عنوان کاندیدای نخست وزیری معرفی نشده بود و انتخاب وی به عنوان نخست وزیر تعجب عده زیادی را برانگیخت. اما میشوستین 53 ساله، رئیس سابق خدمات مالیاتی روسیه، توسط پوتین برای این پست به خدمت گرفته شد و در نهایت مجلس روسیه، روز پنجشنبه هفته پیشین، وی را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

aa

 

میشوستین و دستگاه مالیاتی کشور

میشوستین در 10 سال گذشته مسئولیت مالیات های روسیه را بر عهده داشته است و به گونه ای، به عنوان یک مدیر میانی مشغول کار، و از سیاست دور بوده است. وی که فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات است، طی دو دهه گذشته به عنوان کارمند دولت مشغول به کار بوده است. شغل وی از سال 1998 و به عنوان معاون خدمات مالیاتی کشور شروع شد. حسب اظهارات وی، او به هیچ حزبی وابسته نیست و اغلب مصاحبه های میشوستین در خصوص ایده های نو برای چگونگی اداره مالیات کشور است.

 

نخست وزیر جدید روسیه چه اقداماتی را در نظام مالیاتی انجام داد؟

میشوستین به دلیل نوسازی نظام مدیریت مالیات، سختگیری در این مسئله و افزایش نرخ جمع آوری مالیات، مورد ستایش اقتصاددانان کشورش قرار گرفته است. 

شم اقتصادی فوق العاده وی، سبب شده که او در سال 2009 با حدود 2.6 میلیون دلار درآمد، سومین مقام دولتی ثروتمند در روسیه شناخته شود.

میشوستین در زمان تصدی دستگاه مالیاتی کشور، دو مرکز داده بزرگ را راه اندازی کرد که در آن فاکتورهای تجاری و اطلاعات از صندوق های پولی، جهت کنترل هرچه بهتر نقدینگی، جمع آوری می شد. وی همچنین انواع سرویس های آنلاین را جهت پرداخت آسان مالیات، در کشور برقرار کرد.

 

کارشناسان درباره وی چه می گویند؟

در این باره، عباس گالیاموف، تحلیلگر سیاسی روسی چنین گفته است: «وظیفه اصلی نخست وزیر جدید، مدرن سازی اقتصاد است. میشوستین توانایی این کار را دارد چون چیزی تحت عنوان «تجربه» را دارد.»

مقامات دولتی و بازرگانان، او را به عنوان یک مدیر حرفه ای و موثر توصیف می کنند که اقتصاد را به خوبی می فهمد.

 

پویائی اقتصاد با مرد مالیاتی روسیه؟

وی در نوامبر 2019 ضمن ارائه گزارشی، با افتخار اعلام کرد که میزان مالیات های جمع آوری شده نسبت به سال 2014، حدودا 40 درصد افزایش یافته است.

سابقه خوب میشوستین، این امید را به روس ها می دهد که او بتواند به عنوان نخست وزیر، اقتصاد راکد کشورش را پویا کند. کاری که روسها در سالهای اخیر در آن، ناتوان بوده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: